دکتر سید محمد جمالیان:

با یک بحران بزرگ روبرو هستیم/هفت شهرستان قرمز در استان مرکزی/ خنداب، فراهان و کمیجان هم قرمز شدند

۲۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۸ کد : ۱۰۹۸۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۸۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس آخرین آمار وضعیت شهرستان های استان از لحاظ میزان شیوع کرونا در ۲۱ مردادماه ۹۹ اراک، خمین، دلیجان، ساوه همچنان قرمز هستند و شهرستان های خنداب، فراهان و کمیجان نیز به مجموعه قرمز های استان اضافه شدند.
با یک بحران بزرگ روبرو  هستیم/هفت شهرستان قرمز در استان مرکزی/ خنداب، فراهان و کمیجان هم قرمز شدند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: در این تقسیم بندی محلات و شازند نیز در وضعیت نارنجی و یا خطر قرار گرفته اند.
وی اظهار داشت: شهرستان های آشتیان، تفرش و زرندیه در آخرین آمار وضعیت شهرستان های استان در وضعیت زرد قرار دارند.
وی تصریح کرد: علاوه بر چهار شهرستان اراک، خمین، دلیجان و ساوه، شهرهای خنداب، فراهان و کمیجان نیز در وضعیت پرخطر قرار گرفتند که متاسفانه روز به روز شاهد افزایش شیوع بیماری و به طبع آن شاهد بحرانی تر شدن وضعیت استان هستیم.
دکتر جمالیان تاکید کرد: چیزی که مایه نگرانی است این می باشد که هم اکنون هفت شهرستان ما در وضعیت پرخطر قرمز قرار گرفته است و این در حالی است که ۶ ماه فعالیت و اضطراب و بیماری دیگر رمقی برای کادر بهداشت و درمان باقی نگذاشته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: شهرستان محلات که تا هفته گذشته وضعیت خوبی را داشت و ما احساس نگرانی می کردیم در مورد این شهرستان اکنون در وضعیت نارنجی و یا خطر قرار گرفته است. 
وی افزود: به نظر می آید که توصیه ها و هشدار ها دیگر کارگشا نمی باشد و روز به روز وضعیت وخیم تری را در استان شاهد هستیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: اگر ظرفیت بیمارستان‌های استان تکمیل گردد و اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند با افزایش روز به روز تعداد بیماران، خستگی و اضطراب کادر درمان و مبتلا شدن مدافعان سلامت در استان با یک بحران بزرگ در استان روبرو هستیم.
وی گفت: انتظارمان از مردم، صنایع و خیرین در این زمان بیشتر از این می باشد، اکنون که استان با یک بحران در بحث سلامت روبرو هست شاهد کنار گیری صنایع و خیرین از حوزه بهداشت و درمان استان هستیم و عدم توجه به پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل ها توسط برخی از هم استانی ها نیز باعث شده که در  این شراط بحرانی گرفتار آییم.
وی عنوان داشت: از حمایت های بی دریغ نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و معاونین ایشان، فرمانداران، شهرداران شهرهای کوچک و بزرگ، سمن ها و سازمانهای مردم نهاد که در بازرسی و نظارت همپا و در کنار دانشگاه علوم پزشکی اراک همیشه بوده و هستند، تشکر و قدرانی می نماییم.
دکتر جمالیان تصریح کرد: از اتاق اصناف استان مرکزی و اصناف مختلف استان به خاطر اجرای کامل و دقیق پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت و تصمیمات ستاد های ملی و استانی مقابله با کرونا کمال تشکر را دارم و قدردان نیروهای جهادیی هستیم که بدون هیچ گونه چشم داشتی دل به خطر زده اند و لذت خدمت در سنگر دفاع از سلامت را بر همه چیز ترجیح داده اند.


( ۶ )

نظر شما :