از دست دادن مدافعین سلامت ضایعه جبران ناپذیر است

۲۲ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۴۷ کد : ۱۱۰۱۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵۷
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از دست دادن مدافعین سلامت و آسمانی شدن آنها، ضایعه دردناک و غیرقابل جبران است.
از دست دادن مدافعین سلامت ضایعه جبران ناپذیر است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده در جلسه ختم مجازی " مرحوم دکتر هاشم ساعی پور"، ضمن تسلیت و تبریک شهادت دکتر هاشم ساعی پور، به خانواده و همکاران و جامعه پزشکی افزود: این عزیز سفر کرده که از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود، دارای صفات نیکوی چون اخلاق مداری و تعهد به کار بود به طوری که تا آخرین توان خود در این روزها مشغول فعالیت بوده و در راه حفظ جان مردم از جان خود گذشت.
وی اظهار داشت: در این شرایط که جامعه پزشکی به خصوص حوزه درمان در سراسر کشور و به ویژه استان مرکزی با آن روبرو است، از دست دادن پزشک یا پرستار، ضمن اندوه شدید و غم بزرگی که بر دل باقی می‌گذارد، جبران و انتخاب جایگزین برای آنان نیز بسیار دشوار و تقریباً غیر ممکن است.
وی خاطرنشان کرد: در ابتدا تصور می کردیم که در فصل تابستان و با کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فصل گرم و تابستان، کادر درمانی می توانند کمی استراحت کرده و از خستگی سال گذشته بکاهند، اما متاسفانه به خاطر برخی از رفتارهای اجتماعی برخی از شهروندان و علیرغم توصیه های مکرر و شدید مسئولان پزشکی به تدریج حساسیت های روزهای نخست از بین رفت به طوری که امروز و در فصل تابستان فعالیت پزشکان و پرستاران نسبت به روزهای نخست شیوع این ویروس دو چندان شده است.
دکتر صادقی در ادامه افزود: اگر تخت های اشغالی در یک مرکز درمانی نسبت به ظرفیت آن کمتر باشد، کادر درمان می توانند، پروتکل های بهداشتی و استاندارد را به طور کامل اجرا کنند، ولی اگر تخت ها بیش از ظرفیت موجود اشغال شده باشند، ضمن افت کیفیت خدمات ارائه شده در پرستاران نیز دچار خستگی مضاعف می‌شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: از دست دادن این همکار عزیز این نکته را متذکر می شود که ویروس کرونا محدود به طیف خاص و یا مکان های شهری و روستایی و یا شغل خاصی نیست، بلکه این بیماری ناشی از ویروسی بسیار قوی و قدرتمند است که سرایت بسیار بالایی دارد.
وی افزود: دوران کمون ویروس کرونا نسبتا طولانی بوده و تحت هیچ شرایط جوی خاصی قرار ندارد.
وی تاکید کرد: ابتلا و گاها شهادت مدافعان سلامت حاکی از آن است که کووید ۱۹ دارو و درمان خاصی نداشته و خود کادر درمانی نیز در شرایط فعلی کاری از دستشان بر نمی آید.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه فرا رسیدن ماه های محرم و صفر و برگزاری عزاداری برای سید و سالار شهیدان، در شرایط کنونی را در یک آزمون و امتحانی بزرگ برای مردم دانست و گفت: همه مردم با کسانی که قصد شرکت در مراسمات عزاداری را دارند باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد افزایش تعداد مبتلایان و بستری ها نباشیم چرا که مراکز درمانی و کارکنان بیمارستان ها و پرستاران پزشکان دیگر توانی برای ادامه مسیر ندارند.


( ۱ )

نظر شما :