کمبود پرستار در بخش‌های غیر کرونایی

۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۰۷:۴۱ کد : ۱۱۰۳۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۴۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کمبود نیروی انسانی به خصوص پرستار در بخش‌های غیر کرونایی نیز مجموعه علوم پزشکی را آزار می دهد.
کمبود پرستار در بخش‌های غیر کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه بازدید از بیمارستان ولی عصر(عج) اراک، ضمن اشاره به این موضوع افزود: بیمارستان ها و مراکز درمانی در زمان قبل از شروع و حتی آغاز همه گیری این ویروس با همین تعداد نیرو مشکلی در ارائه خدمات به مراجعین نداشتند، اما بعد از گذشت ۶ ماه از شیوع این ویروس و درگیری و تلاش شبانه روزی کادر درمان و مدافعین سلامت، کمبود نیرو به خصوص پرستار در سطح استان به شدت به چشم می خورد.

وی اظهار داشت: در آن روزها که مراجعین به بیمارستان ها و مراکز درمانی نسبت به الان کمتر بود، زمان ارائه خدمات مطلوب تر، فشار چندانی به روی کادر و پرسنل وارد نبود.

وی تاکید کرد: اما در حال حاضر مجموعه علوم پزشکی علاوه بر تلاش شبانه روزی و خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، به مداوای دیگر بیماران نیز اهمیت داده، که همین موضوع باعث فشار بسیار زیاد به روی پرسنل و کارکنان علوم پزشکی شده است.

وی با اشاره به مبتلا شدن تعداد زیادی از کارکنان مراکز درمانی به کووید ۱۹ تاکید کرد: با خارج شدن همکاران مبتلا به کرونا از چرخه درمان و لزوم استراحت و طی کردن مراحل درمان در منزل و بعضاً در بیمارستان ها، به سایر همکاران فشار بسیار زیادی وارد شده و فعالیت این عزیزان به بقیه تحمیل می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به کمبود تعداد پرستار در اورژانس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک اشاره کرد و گفت: بار این مرکز درمانی بعد از تعطیلی واحدها و بخش های بیمارستان امیرالمومنین(ع) که به سانتر کرونا تبدیل شده، به‌طور زیادی افزایش یافته به طوری که در این بخش آنها سه پرستار به بیماران خدمت رسانی می کنند.

دکتر جمالیان در ادامه یادآور شد: بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) به عنوان سانتر تروما انتخاب شده و بیمارستان پاکی است چراکه بیماران کرونایی در آن بستری نمی‌شوند.

وی تاکید کرد: ظرفیت اورژانس این بیمارستان تکمیل شده و با توجه به کمبود پرستار و نیروی انسانی و خدمت رسان، پیش‌بینی می‌کنیم در صورت تداوم این روند، در ارائه خدمت به همشهری ها و هم استانی های عزیز دچار مشکل شویم.

دکتر جمالیان همچنین با توجه به اینکه اکثر مراجعه کنندگان به اورژانس بیمارستان حضرت ولی عصر(عج)، جزء سوانح و آسیب دیدگان و یا مسمومیت ها هستند از مردم خواست،  علاوه بر اینکه پروتکل های بهداشتی را برای جلوگیری از ابتلا به کووید۱۹ رعایت می کنند، در انجام امور روزمره و به خصوص هنگام رانندگی نهایت دقت و توجه را به کار بگیرند تا زمان عدم مراجعه به این مرکز درمانی، مشکلی برای ارائه خدمت آنان به وجود نیاید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: پرستاران طرحی، تمایلی به آغاز فعالیت در مراکز درمانی ندارند و از سوی دیگر پرستاران شاغل در بیمارستانها با توجه به فعالیت های سنگین و شیفت های طولانی مدت خسته و بدون رمق شده اند.

دکتر جمالیان با اشاره به اینکه با این تعداد پرستار و حجم بالای بیمار، اتفاقات خوبی در آینده رخ نخواهد داد و از ادارات و ارگان هایی که در سیستم کاری خود از نیروهای پرستاری، کمک پرستاری و امدادی استفاده می کنند، خواست علوم پزشکی را  نیز در این روزها کمک کنند.

وی از برگزاری آزمون استخدامی برای جذب حدود ۲۳۰ پرستار در شهریورماه امسال خبر داد و گفت: از همه پرستاران و واجدین شرایط دعوت می‌کنم که در این آزمون شرکت کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تزریق نیروی تازه نفس به توان خدمات با کیفیت تری به مراجعین و بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان ها ارائه کرد.


( ۲ )

نظر شما :