رعایت پروتکل های بهداشتی تا زمان ساخت واکسن

۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۰ کد : ۱۱۰۶۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۱
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اخبار منتشر شده در خصوص ساخت واکسن کرونا بیشتر در حد تحقیقات است.
رعایت پروتکل های بهداشتی تا زمان ساخت واکسن

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی "جوان" که از صدای شبکه آفتاب پخش شد، افزود: حتی اگر واکسن کرونا ساخته شود با توجه به جهش های احتمالی و پی‌درپی این ویروس ناشناخته و تغییر پروتکل های درمانی، ممکن است واکسن بی اثر بوده و یا تاثیر چندانی نداشته باشد، لذا مردم باید تا ساخت قطعی و نهایی واکسن و یا رسیدن به پروتکل درمانی خاص مقابله با کرونا، فاصله اجتماعی، زدن‌ماسک و رعایت بهداشت شخصی را بیش از پیش مورد اهمیت قرار دهند.

وی اظهار داشت: ساخت واکسن مراحل کارآزمایی بالینی طولانی مدتی دارد و باید کارایی آن به ثبت رسیده و همچنین در گروه های سنی خاص مثل سالمندان و کودکان آزمایش و بی خطر بودن و عوارض آن شناخته و به تایید برسد.

وی تاکید کرد: مردم ذهن خود را متوجه شایعات پخش شده به خصوص در فضای مجازی در رابطه با انواع درمان های ویروس کرونا به ویژه داروهای گیاهی و غیره نکنند و تنها با تمرکز به رعایت توصیه ها و پروتکل های بهداشتی و  کسب اخبار صحیح و درست از منابع و سایت های خبری موثق، آرامش روحی خود را حفظ کرده و این حس آرامش را به اطرافیان و اعضا خانواده و دیگر مردم در جامعه منتقل کنند.

وی خاطر نشان کرد: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر تنها دارو موثر برای جلوگیری از انتقال کرونا، ماسک است.

دکتر علیمرادیان تاکید کرد: البته داروهایی نظیر "رمدسیویر" بعد از گذراندن مراحل اولیه، به چرخه درمان وارد شده و تا حدودی بروی بیماران تاثیر گذار بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان مرکزی سومین استان پیر کشور است و طبق اعلام نظرات کارشناسان و بازرسان بیشترین آمار ابتلا در استان را حضور در مراسمات شادی و عزا و دورهمی های خانوداگی تشکیل می دهد که جا دارد هم استانی های گرامی توجه ویژه ای به این امر داشته و از حضور در اجتماعات به شدت خودداری کنند.


( ۳ )

نظر شما :