خیز چشمگیر مبتلایان به کرونا در استان مرکزی

۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۰ کد : ۱۱۰۶۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۹۵
سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط تلفنی با شبکه بین المللی خبر نام استان هایی که در این روزها در وضعیت قرمز و شرایط بحرانی به سر می برند را گفت که استان مرکزی هم در بین آنها بود.
خیز چشمگیر مبتلایان به کرونا در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سیما سادات لاری گفت: در استان مرکزی هم مانند سایر استان‌های بحرانی از اواسط خردادماه شاهد افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان بوده‌ایم، بطوری که با اضافه شدن سه شهرستان در هفته گذشته به وضعیت قرمز تعداد شهرستان های قرمز این استان به هفت و وضعیت کلی استان مرکزی بحرانی شده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت همچنین خاطر نشان کرد: به غیر از کلانشهر اراک، شهرستان های خمین، خنداب، دلیجان، ساوه، فراهان و کمیجان نیز در وضعیت قرمز و شهرستان های شازند و محلات در وضعیت هشدار (نارنجی) قرار دارند.
وی خاطر نشان کرد: از دیگر دلایل تعداد بالای ابتلا و مرگ و میر در استان مرکزی، صنعتی بودن و تعداد زیاد مراودات با سایر استان ها و حجم ترددها با توجه به شاهراه ارتباطی و مواصلاتی بودن کشور است.
دکتر لاری همچنین با اشاره به آمار بالای مرگ و میر در سنین بالای ۶۰ سال در استان و برپایی و برگزاری مجالس عروسی، عزا و دورهمی های خانوادگی از مردم استان مرکزی خواست: توصیه های کارشناسی و پروتکل های بهداشتی را با جدیت هرچه بیشتر رعایت و اجرا کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم استان مرکزی می توانند با رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری های اجتماعی، زدن ماسک به طور صحیح، عمل کردن به پروتکل های ابلاغی و لغو تمام مراسمات شادی و عزا و هرگونه حضور در اجتماعات غیر ضرور، از این شرایط حساس و خطرناک بیرون آمده و نتایج آن را هفته‌های بعد ببینند.
گفتنی است میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف و اماکن در استان به طور میانگین ۸۱/۵درصد(بیشترین اراک ۸۶/۹ و کمترین شازند ۶۴ درصد)، استفاده از ماسک ۷۴/۰۹ درصد(بیشترین اراک۸۲ و کمترین خنداب ۵۰ درصد) می باشد.


( ۳ )

نظر شما :