شاهراه مواصلاتی، صنعتی و سالمند بودن دلایل گسترش کرونا در استان مرکزی

۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۵ کد : ۱۱۰۶۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سرعت گسترش و شیوع ویروس کرونا و میزان مرگ و میر در استان مرکزی نسبت به کشور بالا است.
شاهراه مواصلاتی، صنعتی و سالمند بودن دلایل گسترش کرونا در استان مرکزی

به گزارش وب دا  مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: این سرعت زیاد نسبت به میانگین کشوری دلایل مهمی از قبیل صنعتی بودن، در شاهراه مواصلاتی کشور قرار داشتن و تعداد زیاد سالمندان دارد.
وی اظهار داشت: وجود حدود ۳ هزار واحد صنعتی در استان، موجب شده تا مراودات اجتماعی و اقتصادی زیادی در استان برقرار و همین موضوع موجب انتقال ویروس کرونا می شود.
وی خاطرنشان کرد: وجود اتوبان ها و جاده های اصلی و اتصال کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب کشور در استان مرکزی، باعث تردد و سفرهای بسیار زیادی از استان مرکزی به مقصد های مختلف و بلعکس شده که همین موضوع، دلیل دیگری بر افزایش سرعت انتقال ویروس کرونا نسبت به سایر استان ها در کشور شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین به افزایش تعداد مرگ و میر در سنین بالای ۶۰ سال در استان اشاره کرد و گفت: استان مرکزی سومین استان پیر کشور است و همین موضوع باعث شده تا میزان مبتلایان و فوتی ها در استان نسبت به کشور بیشتر باشد که این یک زنگ خطر و هشداری جدی برای هفته های آتی است.
دکتر جمالیان در ادامه همه مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری، زدن ماسک به صورت صحیح و درست و شستن مکرر دست ها توصیه کرده و افزود: در صورت رعایت و انجام این امور هفته‌های آتی نتایج مثبت آن را خواهیم دید، در غیر این صورت در روزهای  آینده، وضعیت بدتر و دچار شرایط بحرانی تری  خواهیم شد.
وی در پایان ضمن اشاره به این موضوع که همه ما عاشق امام حسین (ع) هستیم و عزاداری برای این بزرگوار جزو افتخارات ما است، گفت: امسال با توجه به شرایط ویژه که پیش رو داریم از عاشقان سید و سالار شهیدان می‌خواهیم تا این ابراز عشق و علاقه را با شور و شعور حسینی در هم آمیزند و با رعایت پروتکل های بهداشتی و توصیه‌های ابلاغ شده توسط کارشناسان، زمان برگزاری مراسمی باشکوه در حفظ جان خود و هم نوعان خود نیز تلاش کنند.


( ۱ )

نظر شما :