داوطلبین تنها به کنکور بروند و نکات بهداشتی را نیز رعایت کنند/خانواده ها تجمع در بیرون از مکان آزمون نداشته باشند

۲۷ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۸ کد : ۱۱۱۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از والدین داوطلبین می خواهیم در روز برگزاری کنکور در منزل بمانند و داوطلبین نیز در رعایت بهداشت نهایت دقت را داشته باشند.
داوطلبین تنها به کنکور بروند و نکات بهداشتی را نیز رعایت کنند/خانواده ها تجمع در بیرون از مکان آزمون نداشته باشند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: به منظور حفظ سلامت داوطلبین محترم در دوران اپیدمی کرونا، تمهیدات لازم توسط مجموعه همکاران دانشگاه علوم پزشکی اراک و دانشگاه های برگزار کننده کنکور برای برگزاری آزمون در شرایط کاملا بهداشتی و ایمن آغاز شده است.
وی اظهار داشت: تمامی محیط محل برگزاری آزمون توسط همکاران به طور کامل ضد عفونی خواهد شد.
وی تاکید کرد: در روز آزمون با فاصله دار چیدن صندلی ها از یکدیگر، فاصله فیزیکی رعایت  خواهد شد، همچنین با تب سنجی از کلیه داوطلبین و همکاران اجرایی، سلامت همه بررسی خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: استفاده کلیه افراد حاضر در جلسه اعم از داوطلبین و عوامل اجرایی از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده الزامی بوده و باید در طول زمان برگزاری آزمون تهویه ها روشن و پنجره ها برای در جریان بودن هوای تازه باز باشند.
وی یادآور شد: داوطلبین باید از هرگونه دست دادن و روبوسی جدا بپرهیزند، خانواده ها نیز از هرگونه تجمع و همراهی فرزندان خود خودداری کرده و تا حدالامکان از وسایل نقلیه شخصی و آژانس های درون شهری برای رسیده به محل آزمون استفاده کنند.
وی خاطر نشان کرد: در صورت استفاده از وسایل نقلیه عمومی، حتما فاصله با دیگران را رعایت کنند و در هر ردیف یک نفر بنشیند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: همه داوطلبان ملزم به استفاده از وسایل تحریر شخصی می باشند و رد و بدل کردن اشیا و وسایل بین داوطلبین ممنوع است، همچنین از همراه بردن هرگونه وسیله اضافه مثل کیف و کتاب و تلفن همراه خودداری شود چون در محل آزمون امانات تحویل گرفته نخواهد شد.
دکتر جمالیان افزود: استفاده از ماسک ۳ لایه در تمام مدت طول آزمون و به همراه داشتن یک عدد ماسک اضافه در صورت نیاز به تعویض، خودداری از بلند شدن از صندلی خود و صحبت کردن با سایر داوطلبان قبل از برگزاری آزمون، در صورت داشتن علایمی نظیر تب، سرفه و تنگی نفس مراتب را به ممتحنین اطلاع داده تا در مکان اختصاص یافته دیگری آزمون را انجام دهند، نیز از دیگر مواردی است که داوطلبین باید آنها را رعایت کنند.
وی تاکید کرد: پس از آزمون، خروج داوطلبان از محل برگزاری باید به نحوی  باشد که فاصله گذاری اجتماعی و فاصله بیش از یک و نیم متر با دیگران رعایت و تجمع ایجاد نشود.


( ۱ )

نظر شما :