کرونای هزار چهره و فرشتگان سفید پوش

۰۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۱ کد : ۱۱۳۰۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۸۷
رییس سازمان نظام پزشکی اراک گفت: پزشکان و مدافعان سلامت با وجود کمبودهای فراوان، دست از مبارزه با کرونا این بیماری هزار چهره بر نداشته‌اند.
کرونای هزار چهره و فرشتگان سفید پوش

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر حسن طاهری احمدی در مراسم گرامیداشت روز پزشک که به صورت مجازی در ستاد دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، روز پزشک را به تمام سفید پوشان جامعه سلامت استان تبریک گفت و تلاش آنان به خصوص در روزهای شیوع بیماری کرونا را قابل ستایش برشمرد.

وی افزود: هر ساله در این روز به مناسبت روز پزشک جهت گرامیداشت زحمات و فداکاری های این قشر فرهیخته جامعه، مراسمی با هدف تکریم و دید و بازدید برگزار می‌شود، اما امسال کووید۱۹ مانع از آن شد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی بیشترین زحمت، گذشت و ایثار را در رابطه با مردم، بر عهده دارد.

رییس سازمان نظام پزشکی اراک با اشاره به اینکه هر گاه در تاریخ می خواستند نام کسی را بزرگ کنند، با استفاده از نام پزشکان این مهم را انجام می دادند، گفت: این قشر زحمتکش و فرهیخته جامعه، گاهاً مورد شدیدترین انتقادها قرار گرفته و مظلوم واقع می شوند.

دکتر طاهراحمدی تاکید کرد: در این روز هم باید از زحمات آنها تشکر کرد و هم مسائل و مشکلات پیش روی آنان را مطرح و در جهت رفع مشکلات، تلاش کرد.

وی گفت: مشکلات پزشکان، مشکلات زیادی را برای مردم و جامعه به وجود می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: از زمان پیدایش و شیوع ویروس کرونا، هیچ قشری مانند پزشکان و جامعه ی پزشکی، مستقیماً تحت تاثیر و مواجهه با آن نبوده و نیست و این عزیزان با وجود مشکلات فراوان، دست از کار نکشیدند و همچنان به همنوعان خود خدمت کرده و می کند.

دکتر طاهراحمدی در ادامه ضمن اشاره به برخی مشکلات جامعه پزشکان خطاب به مسئولین گفت: امیدوارم مسئولین امر بیش از پیش به این قشر توجه کرده و در جهت رفع مشکلات آنان تلاش کنند، چرا که رفع مشکل پیشروی پزشکان، رفع مشکل حوزه بهداشت و سلامت مردم است.

رییس سازمان نظام پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از ۱۱ ماه است که دانشگاه علوم پزشکی از بیمه‌ها مطالباتی دارد که در صورت پرداخت آن و تزریق آن به مجموعه علوم پزشکی و جامعه پزشکان برخی از مشکلات حل و فصل خواهد شد.

وی همچنین به جای خالی شهدای مدافع سلامت استان به خصوص دکتر ساعی پور و زنده یاد دکتر قناعت پیشه اشاره کرد و گفت: این عزیزان سال گذشته و در چنین مراسمی در کنار ما بودند، ولی به خاطر عشق به کار و ابتلا به این بیماری منحوس اینک در بین ما نیستند.

وی این دو عزیز را از یادگاران و رفقای خوب و قدیمی و از اساتید مجرب علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: نبود این عزیزان کاملاً حس شده و به چشم می خورد و انتخاب جایگزین و پرکردن این خلاء برای علوم پزشکی کار بسیار دشواری خواهد بود.

دکتر طاهراحمدی تاکید کرد: قبل از اینکه دیر شود قدر پیشکسوتان و یکدیگر را بدانیم، چرا که عمر بالاتر از سرعت نور در حال طی شدن است.

رییس سازمان نظام پزشکی اراک در پایان شهادت مدافعان سلامت را به خانواده، فرزندان، همکاران و کل جامعه پزشکی تبریک و تسلیت گفت و از خداوند منان برای آنان طلب آمرزش نمود.


نظر شما :