کمک و حمایت نیروهای مسلح به ارتقاء سطح سلامت

۰۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۲ کد : ۱۱۳۵۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۶۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نیرو های مسلح در استان از روزهای نخست شیوع بیماری کرونا کمک زیادی در ارتقاء سطح سلامت مردم داشته و از روزهای اول ما را حمایت کردند.
کمک و حمایت نیروهای مسلح به ارتقاء سطح سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه تقدیر نیروهای مسلح از مدافعان سلامت که به همت شورای هماهنگی بهداشت، امداد و درمان نیروهای مسلح استان مرکزی در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، افزود: نیروهای مسلح از روزهای ابتدایی شیوع ویروس و درگیری استان با این مهمان ناخوانده به کمک کادر بهداشتی و درمانی آمده و با تمام توان و در گروه های مختلف نظیر گروه های جهادی، اقداماتی نظیر ضدعفونی معابر و سطح شهر و همچنین راه اندازی نقاهتگاه و اقدامات دیگر در کنار دانشگاه علوم پزشکی بودند.

وی ضمن تبریک روز پزشک به کلیه پزشکان نیروهای مسلح، اظهار داشت: امسال در حالی این روز را جشن می گیریم که بسیاری از همکاران یا در کنار ما نیستند و یا به این بیماری مبتلا شدند.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که ما ادامه دهنده راه شهدای مدافع سلامت هستیم، خاطرنشان کرد: پزشکانی که برای نجات جان دیگران، جان خود را فدا کردند درس بسیار بزرگی به ما و آیندگان دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: این فداکاری ها و از خود گذشتگی های جامعه پزشکی امروز، به خاطر قسم نامه هایی است که یاد کردند و البته از این فرشتگان زمینی چیزی جز این انتظار نمی رفت.

دکتر جمالیان گفت: چندی پیش برخی از مردم و رسانه ها به پزشکان کم لطفی کرده و آنان را مورد انتقادهای شدید قرار دادند، اما این بیماری ثابت کرد پزشکان این مرز و بوم از سایر همکاران خود در کشورهای دیگر، یک سر و گردن بالاتر بوده و آن داشتن روحیه ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی است.

وی در ادامه داشتن روحیه از خودگذشتگی و فداکاری و ایثار و از جان گذشتن پزشکان را نشأت گرفته از دوران هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی و الگوپذیری از رزمندگان و ایثارگران آن دوران دانست.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش و مجاهدت های فراوان و شبانه‌روزی کادر بهداشتی و درمانی مخصوصا پزشکان و پرستاران، هرچه زودتر از شر این ویروس خلاص شده و بتوانیم به روزهای گذشته باز گردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان این همدلی ها و یکرنگی بین مسئولین و مردم را بسیار اثرگذار و روحیه بخش توصیف کرد و گفت: با مشاهده این وحدت و همدلی وظیفه ها در بهداشت و درمان در مواجهه با ویروس کرونا و خدمت رسانی به همنوعان سنگین‌تر می‌شود.


نظر شما :