مدافعان سلامت در محاصره کرونا

۰۴ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۹ کد : ۱۱۳۸۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۶۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این روزها ویدیوها و عکس هایی از خستگی کادر درمان در فضای مجازی دست به دست می‌شود، پرستاران و پزشکانی که هفته هاست خانواده های شان را ندیده اند و در محاصره کرونا در بیمارستان ها به سر می برند.
مدافعان سلامت در محاصره کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در مراسم بزرگداشت روز پزشک که به همت بهداشت و‌ درمان سپاه برگزار شد، افزود: بالا بودن آمار ابتلای کادر درمانی به ویروس کرونا نیز حکایت از این دارد که حافظان سلامت مردم در شرایط مساعدی قرار ندارند.
وی مدافعان سلامت را ادامه دهندگان راه شهدا و ایثارگران هست سال دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: از خودگذشتگی و ایثار مدافعان سلامت در ذهن ملت ایران خواهد ماند و به یاری خدا این ویروس را در کشور ریشه کن خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: ارتباط مستمر پرستاران و پزشکان با بیماران مبتلا به کووید ۱۹ آنها را در معرض غلظت بالایی از ویروس کرونا قرار داده و همین مسئله سطح درگیری و ابتلا را در بین کادر درمانی و بهداشتی بالا می برد.
متولی سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: از روزهای نخست شیوع این ویروس و بیماری، کلیه تیم های بهداری و سلامت نیروهای مسلح در استان، همکاری تنگاتنگی با دانشگاه علوم پزشکی داشته و دارند و تعاملات تأثیرگذاری در حوزه بهداشت و درمان و همچنین ضدعفونی و گندزدایی معابر و سطح شهرها  و راه اندازی نقاهتگاه، غربالگری و بازرسی های زیستی، تولید و توزیع ماسک رایگان به خصوص در مناطق حاشیه ای شهر ها، انجام دادند که نتیجه درخشانی برای استان به ارمغان آورد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یاد آور شد: جامعه ی پزشکی ادامه دهنده و رهرو راه شهدای مدافع سلامت به خصوص شهدای استان مرکزی، شهید دکتر نادری و شهید پرستار شاه محمدی است و در این راه هیچ کوتاهی نکرده و نخواهد کرد.
دکتر جمالیان افزود: طبق مصوبه ستاد قرارگاه پدافند زیستی استان، نظات بر هیئات مذهبی و رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری ها به بسیج واگذار شده که امیدواریم عملکرد خوب نیروهای بسیجی همچنان ادامه دار باشد تا شاهد افزایش مشکلات و میزان مبتلایان نباشیم.
وی تاکید کرد: گزارشاتی مبنی بر پخش نذری و راه اندازی موکب در برخی نقاط به دستمان رسیده که با توجه به ممنوع بودن هر دو مورد و با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، از مسئولین و متولیان امر می خواهیم با اینگونه موارد برخورد کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ما نیز عقیده و باور داریم که مراسمات حضرت سید الشهدا باید هرچه با شکوه تر برگزار شود، ولی با توجه به شرایط کنونی و سرعت انتشار و انتقال این ویروس، تاکید و اصرار می کنیم این مراسم، امسال متفاوت تر و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.
دکتر جمالیان از زحمات بسیج و بسیجیان عزیز در یاری و کمک رسانی به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در خدمت رسانی بهتر به خصوص در مناطق کم برخوردار و محروم تشکر کرد و گفت: این بار هم بسیج نشان داد در شرایط سخت دستگاه های خدمت رسان و مردم را تنها نمی گذارد.
وی در پایان یاد و خاطره ی شهدای مدافع سلامت را گرامی داشت و از مردم خواست به پاس قدردانی از زحمات این شهدا و دیگر مدافعان سلامتی که با خستگی فراوان در این جنگ، شرکت دارند، پروتکل های بهداشتی را رعایت و از ابتلا خود و دیگران جلوگیری کنند.


( ۳ )

نظر شما :