تزریق خون تازه به رگ های کادر درمانی

۱۱ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۴ کد : ۱۱۴۹۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۵۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در کادر درمان و خستگی بسیار زیاد آنان در ۷ ماه گذشته، تزریق نیروی انسانی تازه نفس می تواند خونی دوباره به کالبد خسته ی درمان استان، بدمد.
تزریق خون تازه به رگ های کادر درمانی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: علیرغم پیگیری های زیاد دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر برگزاری آزمون جذب پرستار و نیروی انسانی، این آزمون که قرار بود در شهریورماه امسال برگزار شود به تعویق افتاده و چند ماه دیرتر برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: به منظور خستگی بسیار زیاد کادر درمان و ابتلای یک به یک آنان به کرونا و از چرخه ی درمان خارج شدن و عدم استقبال نیروهای شرکتی و طرحی برای شروع به کار در مراکز درمانی، ارائه خدمت به مراجعین در بیمارستان ها به شدت با مشکل مواجه شده و به مشکلی جدی برخورده ایم.
وی تاکید کرد: برای جذب نیروهای تازه نفس از طریق آزمون برنامه ریزی و تلاش های زیادی انجام داده بودیم، اما حالا و با به تعویق افتادن این آزمون از مسئولین و به خصوص نمایندگان محترم می خواهیم، امکان برگزاری آزمونی درون استانی را برای جذب این افراد فراهم کرده و با پیگیری های خود در برگزاری آزمون و تزریق افراد تازه نفس، کمک زیادی به پزشکان و پرستاران خسته و ناتوان کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: این مجموعه به همراه پرسنل بهداشتی و درمانی دوران بسیار سختی را سپری می کنند، فشار زیادی به نیروها وارد شده و خیلی ها مبتلا به این بیماری منحوس شده اند که امید است برای رفع این مشکل مجوزهای ویژه ای برای افزایش جذب و استخدام نیروهای پرستاری در استان داشته باشیم‌ و با برگزاری آزمون هر چه سریعتر به راه حلی مناسب برسیم.
دکتر جمالیان در پایان، کمبود نیروی انسانی، کمبود منابع مالی و بحران کرونا را مثلث مشکلاتی دانشگاه برشمرد و گفت: با برنامه ریزی می توان مشکل  کمبود نیروی انسانی را حل کرد که با حل شدن این موضوع، دو ضلع دیگر مثلث یعنی کمبود منابع مالی و مهار کرونا، نیز قابل حل خواهند شد.


( ۳ )

نظر شما :