کاهش ۱۰ درصدی میزان قند، نمک و چربی محصولات غذایی استان

۰۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۷ کد : ۱۲۱۱۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۳
دکتر سید محمد جمالیان از سیاستهای دانشگاه علوم پزشکی اراک برای کاهش بیماری های غیر واگیر در روزهای کرونایی خبر داد.
کاهش ۱۰ درصدی میزان قند، نمک و چربی محصولات غذایی استان

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در روزها و ماههایی که با بیماریِ به شدت واگیردار کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم و دغدغه همه مردم و‌ مسولین این بیماری می باشد نباید از بیماری های غیر واگیر همچون دیابت، فشارخون و ... غافل شویم.
وی تصریح کرد: در این راستا و به منظور کاهش این بیماری ها در استان مرکزی اقداماتی انجام شد است، به طوری که کارخانه های تولید کننده مواد غذایی استان ۱۰ درصد میزان قند، نمک و چربی خود را کاهش داده اند.
دکتر جمالیان بیان کرد: با توجه به توصیه ها و تاکید های سازمان بهداشت جهانی و همچنین وزارت بهداشت، بحث کاهش قند، نمک و چربی در محصولات غذایی تولیدی در استان مرکزی برای ارتقای سلامت محصولات غذایی و در نهایت ارتقاء سلامت زندگی و تغذیه ای مردم به خصوص هم استانی های عزیزمان، یکی از محور های اصلی سلامت می باشد.
وی اظهار داشت: مردم به طور کلی از وجود مضرات در دریافت میزان بالای نمک، چربی و قند از طریق محصولات غذایی و همچنین اثرات مثبت کاهش آنها آگاهی دارند، ولی متاسفانه در بیشتر مواقع مواد غذایی را که تهیه می کنند میزان نمک، چربی و قند آنها زیاد و زیان آور می باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان داشت: دسترسی آسان به محصولات غذایی با چربی، نمک و قند کاهش یافته از شاخص های تسهیل کننده تاثیرگذار برای سلامت مردم می باشد که بدین ترتیب، حضور این محصولات غذایی سالم در قفسه های سوپرمارکت ها به وقوع پیوسته است و این مهم سبب ارتقاء سلامت افراد جامعه خواهد شد.


نظر شما :