رسیدن به زندگی سالم و مطلوب با محیطی امن

۰۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۱ کد : ۱۲۱۵۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۴۶
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر دستیابی به یک زندگی سالم با امید به زندگی مطلوب، تنها از طریق برخورداری از محیط سالم و ارائه عادلانه خدمات سلامت فراهم می شود.
رسیدن به زندگی سالم و مطلوب با محیطی امن

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در پیامی ضمن تبریک روز جهانی بهداشت محیط به همکاران خود، افزود: روز جهانی بهداشت محیط به سبب گستره خدمات و افزایش چتر نظارتی و دامنه فعالیت از رنگ و بوی تازه ای برخوردار است.

وی اظهار داشت: بهداشت محیط با شناسایی و کنترل عوامل محیطی تاثیرگذار بر سلامت، مسئولیت خطیری را با توجه به گسترش روز افزون و تنوع آلاینده های محیطی در اجرای رسالت خود بر عهده دارد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: امسال این روز در جهان به شکل دیگری معنا پیدا کرده و به آن پرداخته می شود چرا که با پاندمیک شدن ویروس کرونا، قدر و جایگاه بهداشت به خصوص در اماکن بیش از پیش به چشم آمده و به آن توجه می شود.

وی خاطرنشان کرد: نام گذاری روز جهانی بهداشت محیط امسال با شعار "بهداشت محیط، راهبرد کلیدی نظام سلامت در مبارزه با همه گیر شدن بیماری ها" نشان از نقش تعیین کننده و راهبردی این حوزه در کنترل بحران هایی نظیر کرونا که از آن به عنوان یکی از بزرگترین تهدیدات جهانی در صد سال گذشته یاد می شود، دارد.

دکتر علیمحمدی یادآور شد: از  تلاش های شبانه روزی و طاقت فرسای سربازان گمنام بهداشت محیط که دست در دست هم برای مبارزه با این  ویروس وحشی، از هیچ کوششی دریغ نورزیده اند، قدردانی می نمایم.

وی گفت: تاریخ هیچ گاه تلاش های خستگی ناپذیر این عزیزان را که شب و روز نشناخته و در تعطیل و غیر تعطیل با جان و دل در این روزهای سخت و طاقت فرسا تلاش نموده اند را فراموش نخواهد کرد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان بیان کرد: روز بهداشت محیط نقطه عطفی در برنامه های بهداشت محیط محسوب می شود و می تواند تلاشی دیگر برای آماده سازی عمومی و جلب همکاری های بین بخشی و حمایت مسوولان باشد.


( ۱ )

نظر شما :