اهداف سه گانه دانشگاه علوم پزشکی اراک در روابط بین الملل

۰۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۶ کد : ۱۲۱۶۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۲۱
مدیر دفتر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هدف این حوزه ارتقا سطح آموزش، ارتباطات بیشتر با دنیا با جذب دانشجو و توریست درمانی و به طبع آن بهبود وضعیت اقتصادی است.
اهداف سه گانه دانشگاه علوم پزشکی اراک در روابط بین الملل

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهرام جلائی افزود: دنیا به واسطه اینترنت و فضای مجازی و مدیا تبدیل به یک دهکده جهانی شده و افراد می توانند در اقصی نقاط جهان بدون در نظر گرفتن فاصله ها با یکدیگر در ارتباط باشند، در قرن ۲۱ فاصله مسافتی عملاً دیگر معنایی ندارد.
وی اظهار داشت: هدف دانشگاه علوم پزشکی اراک، از برقراری امور و روابط بین الملل، ایفای نقش در منطقه و جهان و برقراری مراوده با سایر کشورها و همچنین جذب دانشجوی خارجی و معرفی و توسعه واحدهای دیگر از جمله آموزش، تحقیق، پژوهش و سایر واحدها  است.
مدیر دفتر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اراک، تاکید کرد: با انجام این کارها و توجه بیشتر به بحث توریست درمانی و آماده سازی زیرساخت ها، تاثیرات مثبتی بر روی درآمد و چرخه ی اقتصاد در استان خواهد گذاشت.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری واحدهای مختلف از جمله ریاست دانشگاه، فناوری اطلاعات و پشتیبانی توانسته ایم پورتال دانشگاه را که بخش مهمی از پل ارتباطی ما با فضای بیرون است را گسترش دهیم.
دکتر جلائی گفت: پورتال دانشگاه در راستای تحقق این هدف، از اواخر سال گذشته به زبان انگلیسی که زبان بین المللی و رایج دنیا و نیز زبان آکادمیک بسیاری از دانشگاه های جهان است، مجهز شده و با توجه به راه اندازی این پورتال به زبان عربی در دو هفته اخیر، تلاش می کنیم به چند زبان زنده دیگر دنیا مثل ترکی و روسی نیز آماده سازی و راه اندازی شود.
وی افزود: در دسترس بودن تحقیقات و مقالات دانشگاه و امکان معرفی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و سرچ مقالات مربوطه از هر نقطه جهان از مهمترین ویژگی های پورتال دانشگاه علوم پزشکی اراک به زبان های خارجه است.
مدیر دفتر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با اضافه شدن زبان های انگلیسی و عربی و دیگر زبان ها در آینده، دانشجویان غیر ایرانی می توانند تمامی کارهای ثبت نام خود را با ورود به این پورتال به راحتی و به هر زبانی که مسلط هستند، انجام داده و برای تحصیل وارد استان مرکزی شوند.
دکتر جلائی در پایان ضمن تشکر از واحد روابط عمومی برای پوشش و انعکاس برنامه های داخلی دانشگاه علوم پزشکی، یادآور شد: رسیدن به این اهداف و برنامه ها و دیگر چشم اندازهای پیش رو امکان پذیر نیست مگر با یک نگاه سیستماتیک و کلان و البته همدلی و همکاری همه جانبه واحدهای مختلف و از همه مهمتر احساس مسئولیت همکاران و مسئولان.


( ۲ )

نظر شما :