آماده سازی سومین بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی

۰۸ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۲ کد : ۱۲۲۵۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۹۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اراک آماده پذیرش بیماران کرونایی در سومین بیمارستان است.
آماده سازی سومین بیمارستان برای پذیرش بیماران کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: ظرفیت بیمارستان‌های امیرالمومنین(ع) و آیت الله خوانساری در کلانشهر اراک تکمیل شده و امکانات در حال آماده‌سازی برای پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان امیرکبیر است.

وی اظهار داشت: جامعه پزشکی استان مرکزی در مقابله با گسترش ویروس کرونا موفق عمل کرده و انتظار می‌رود، خدمت رسانی‌ با قوت تا پایان این بیماری منحوس ادامه داشته باشد و البته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم هم اصلی حیاتی محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: تمام مناطق استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار دارد و راهی جز رعایت موارد بهداشتی نیست و کم‌توجهی به این مهم منجر به موج سهمگین ویروس کرونا خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه ضمن اشاره به این موضوع که رسیدن به شرایط مطلوب نیازمند همکاری آحاد مردم و جلوگیری از تشکیل هر گونه اجتماع است، گفت: در این شرایط نمی‌توان همه امور را به دوش دانشگاه علوم پزشکی گذاشت، کادر درمان دانشگاه به معنای واقعی خسته اند و کارشناسان بهداشت و درمان تاب و توان روزهای اول را ندارند و نمی‌توانند همه مسئولیت‌ها را بپذیرند.

دکتر جمالیان افزود: ۱۸۴ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اراک بستری هستند و ۱۲ هزار و ۶۴۴ نفر هم پذیرفته‌شدگان مراکز درمانی به شمار می‌روند همچنین از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون در استان مرکزی ۱۱ هزار و ۱۰۴ نفر پس از گرفتن خدمات درمانی از بیمارستان مرخص شده‌اند و ۲ هزار و ۸۱۸ بیمار نیز اکنون در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که سطح پیشگیری و رعایت‌ بخشی از مردم در همین سطح نامطلوب و بازگشایی‌های مشاغل هم برقرار باشد، آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا همین خواهد بود.


( ۸ )

نظر شما :