افزایش شاخص میزان انتقال بیماری کرونا

۰۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۰ کد : ۱۲۲۹۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۲۲
مدیر گروه اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: داده های اپیدمیولوژی حاکی از رشد شاخص میزان انتقال بیماری کرونا در اراک می باشد.
افزایش شاخص میزان انتقال بیماری کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مرادزاده در گفتگوی تلفنی با برنامه پزشک شما از شبکه آفتاب، افزود: از ابتدای درگیری استان مرکزی به کرونا ویروس گروه های اپیدمیولوژی مختلف، کارهای علمی گوناگونی را روی داده های دانشگاه علوم پزشکی در مراکز متفاوت انجام دادیم و پیش بینی می شود که ماه های زیادی شاید حتی یک یا دو سال با این بیماری درگیر باشیم.
وی اظهار داشت: یافته هایی که از این مطالعات به دست آورده‌ایم حاکی از این می باشد که در حال حاضر میزان فرآیند پذیری ویروس در شهر اراک رشد قابل توجهی داشته و از طرفی با توجه به جمعیت زیاد شهر اراک فاصله فیزیکی طبیعتاً کاهش پیدا می‌کند و به این شاخص دامن می زند.
وی هشدار داد: رشد شاخص میزان انتقال بیماری موجب افزایش مبتلایان مثبت و به دنبال آن افزایش میزان بستری و افزایش میزان مرگ و میر خواهد بود که در هفته‌های آتی با آن روبه‌رو خواهیم شد.
وی تاکید کرد: به دلیل همزمانی کرونا ویروس با بیماری آنفولانزا احتمال رخداد پیک، بسیار زیاد است.
وی افزود: در چنین شرایطی استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی به عنوان فرهنگ سلامتی باید میان مردم رواج یابد، زیرا تغییرات ژنتیکی در ویروس کرونا اتفاق افتاده که موج آن به کشور و به استان ما رسیده است.
وی بیان کرد: ۳۰ درصد موارد انتقال جدید ما در بستر خانواده ها رخ می دهد، اگر فردی احتمال می دهد که نکات بهداشتی را در بیرون از منزل رعایت نکرده و یا با افراد مشکوک تماس داشته است در داخل منزل با سایر افراد رعایت فاصله اجتماعی را داشته باشد و در صورتی که به این بیماری مبتلا شد حتماً ماسک بزند و در اتاق جداگانه خود را قرنطینه کند، حتی الامکان سرویس‌های بهداشتی و حمام فرد مبتلا جدا باشد و رعایت نکات بهداشتی را بیش از پیش مدنظر داشته باشد.
 دکتر مرادزاده هشدار داد: افراد به محض مشاهده اولین اختلال بویایی سریعاً به نزدیک ترین مرکز جهت ارزیابی و معاینه مراجعه کنند.
وی تاکید کرد: خود قرنطینگی باید میان مردم لحاظ شود و با توجه به، به روز شدن اطلاعات دنیا در مورد این ویروس باید مریض شدن خودمان و اطرافیانمان را به تعویق بیندازیم.


( ۱ )

نظر شما :