لزوم نظارت و کنترل ویژه بر مصرف داروها در شرایط کرونایی

۱۰ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۷ کد : ۱۲۳۰۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در بحران کرونا باید بر مصرف داروها علی الخصوص داروهای کمیاب مختص این بیماری، نظارت و کنترل ویژه باشد تا از هدر رفت آن ها در این شرایط جلوگیری شود.
لزوم نظارت و کنترل ویژه بر مصرف داروها در شرایط کرونایی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در کمیته مصرف منطقی دارو در درمان کرونا که با حضور مسئولان فنی داروخانه ها، افزود: مصرف صحیح و کنترل شده داروهای کرونایی در این دوران بسیار مهم است، در حالیکه پروتکل قطعی و نهایی در خصوص تجویز داروهای کرونایی در دسترس نمی باشد، باید خودمان دست به کار شویم و این نظارت و کنترل را مدیریت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: روزهای سخت تری در انتظارمان می باشد و باید با وحدت و همدلی میان تمامی کادر بهداشت و درمان مشکلات را کمتر کنیم؛ زبان مشترک همه ما در حال حاضر ارتباطات و همفکری با یکدیگر است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص خواسته تعدادی از داروسازان مبنی بر فعالیت و همکاری در داروخانه‌های مراکز بالینی و بیمارستان ها استقبال کرد و عنوان کرد: بر خود می بالیم که شما داروسازان عزیز خواستار همکاری و فعالیت در کنار حلقه های دیگر درمان در بیمارستان ها و مراکز بالینی هستید و تمامی حمایت های خود را در راستای تحقق این هدف انجام می دهیم.
دکتر جمالیان در پایان از تلاشها و زحمات داروسازان در این دوران بحران کرونا تقدیر و تشکر کرد و گفت: چالش‌های بسیار زیادی بر سر راه همه ما و نیز داروسازان عزیز وجود دارد و از آنجایی که هر ذهن یک تفکر خلاق دارد امیدواریم با همفکری، همدلی و همکاری بتوانیم بر مشکلات فائق شویم.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در ادامه این جلسه، گفت: بسیاری از تصمیمات اتخاذ شده دانشگاه در راستای گزارش‌های اعلام شده از سوی مراکز درمانی، داروخانه ها و مسئولان فنی داروخانه ها می باشد.
دکتر عباس علیمرادیان تاکید کرد: متاسفانه شاهد کم لطفی‌هایی در خصوص این گزارش ها بودیم که امیدواریم با تذکر و همدلی بیشتر میان پرسنل این مشکل ترفیع شود.


( ۱ )

نظر شما :