طرحی که لغو شد

۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۷ کد : ۱۲۴۱۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۳۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کسر تفاوت تطبیق پرسنل پیمانی به حالت تعلیق درآمده است.
طرحی که لغو شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: موضوع مهمی که اخیراً پرسنل پیمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک را قدری نگران و مضطرب کرده بود، کسر تفاوت تطبیقی بود که از سال گذشته طی ابلاغیه‌ای به کلیه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور منتشر شده بود که با پیگیری های مکرر، این امر به حالت تعلیق درآمده است.

وی اظهار داشت: دیوان عدالت اداری، وزارت بهداشت را در این زمینه محکوم کرده بود که با پیگیری هایی که انجام شد، در نهایت منجر به صدور حکمی گردید که این تفاوت تطبیق از احکام پرسنل کسر شود که این حکم طی نامه ای در بهمن ماه سال گذشته از سوی وزارتخانه به کلیه معاونین توسعه دانشگاه ها ابلاغ و دستور داده شد تا به صورت قسط بندی این مبلغ از حقوق ماهیانه پرسنل کسر شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: وزارتخانه در ابتدا این موضوع را مسکوت نگه داشته بود، اما در  نهایت در خردادماه امسال، با  ارسال نامه مجدد حوزه توسعه وزارتخانه به کلیه دانشگاه‌ها مقرر شد که این قانون اجرایی شود که  تقریباً بسیاری از پرسنل پیمانی که از سال ۹۸ به بعد استخدام شده بودند، نیز مشمول این قانون می شدند.

وی خاطرنشان کرد: طبق محاسبات صورت گرفته مبلغ اضافه دریافتی پرسنل حدود ۵ الی ۶ میلیون تومان بود که باید از آنها کسر می شد، اما کسر کردن این مبلغ آن هم در این شرایط سخت کرونایی به همراه مشکلات مالی بسیار برای دانشگاه، مشکل بود، چرا که اکثر همکارانیکه که مشمول این قانون می شدند جزء پرسنل بهداشتی و درمانی بودند که در این شرایط سخت بیماری کرونا در حال مبارزه هستند.

دکتر جمالیان در پایان گفت: خوشحالم که این نوید ثمربخش را اعلام می کنم که طی مکاتباتی که با وزارتخانه صورت گرفت، این ابلاغیه در حال حاضر به صورت تعلیق درآمده است و امیدوارم این ابلاغیه در آینده لغو شود.


( ۴ )

نظر شما :