بی تفاوتی در بین کادر بهداشت و درمان جبران ناپذیر خواهد بود

۲۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۸ کد : ۱۲۴۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۱۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر کادر درمان بِبُرد فاجعه رقم می خورد و مسلماً بی تفاوتی در بین کادر درمان جبران ناپذیر است.
بی تفاوتی در بین کادر بهداشت و درمان جبران ناپذیر خواهد بود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی افزود: متاسفانه با مشاهده عدم رعایت برخی از هموطنان و جدی نگرفتن این بیماری، کادر درمان نیز به این باور رسیده اند که چرا باید تاوان سهل انگاری مردم را آنها پرداخت کنند.

وی اظهار داشت: افزایش تعداد کارمندان مبتلا به ویروس کرونا در طول یک هفته گذشته در استان مرکزی بسیار نگران کننده است و جا دارد  اقدامات پیشگیرانه تری در ادارات و سطح جامعه به منظور کنترل و قطع زنجیره انتقال اعمال شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه طبق دستور رییس جمهور، باید با کارمندانی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند برخورد شود، اما تا امروز با وجود این دستور هیچ اداره ای گزارشی از برخورد با کارمند متخلف خود به ستاد ارائه نکرده است، تاکید کرد: مدیران ادارات باید وضعیت را جدی بگیرند و با کارمندانی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند برخورد کنند همچنین انتظار می رود بحث دورکاری و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در ادارات مورد توجه قرار گرفته و اگر تخطی در این راستا صورت گرفت، برخورد قاطع تری صورت گیرد.

وی یادآور شد: مراکز دولتی دیگر جوابگوی موارد بستری در استان نیستند و متاسفانه مراکز درمانی نیروهای مسلح هم آنچنان که باید و شاید در استان نیست که به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیایند، به همین خاطر نیاز است بیمارستان های خصوصی و تامین اجتماعی خود را مکلف به ارائه خدمت و پذیرش بیماران کرونایی کنند و یک بخش را به این بیماران اختصاص دهند.

دکتر جمالیان افزود: اکثر صنوف استان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت هستند و انتظار می‌رود برخوردهای قاطع با متخلفان این بخش صورت گیرد.

وی ضمن اشاره  به اینکه بی‌تفاوتی عده‌ای از مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها بهداشتی، می‌تواند انگیزه کادر بهداشت و درمان را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: بسیاری از مصوبات در استان مرکزی اجرا نمی‌شود و خیلی از رفتارها خلاف مصوبات است و انتظار می‌رود ستاد مقابله با کرونا نظارت اصولی بر مصوباتش داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای صنوف متخلف معرفی شده به دادگاه، حکم منع تعقیب صادر می شود که باید گفت متاسفانه این یک نوع دهن کجی به کادر درمان است و مسلماً این تناقضات فقط به سلامت جامعه را به خطر می اندازد چراکه تا امروز کادر درمان را این چنین پرخاشگر و مطالبه گر ندیده بودم، چراکه توان کادر درمان به انتها رسیده و عادی انگاری در بین این قشر عاقبت خوشی به همراه ندارد.

دکتر جمالیان در پایان افزود: به منظور جلوگیری از ازدحام در مطب ها و مراکز درمانی، سامانه 33890 را راه اندازی کردیم که متاسفانه با عدم استقبال مردم مواجه شد و  هم استانی های عزیز همچنان حتی زمانی که منشی محترم زمان خاص را برای مراجعه آنا اعلام می کند، قبل از موعد مقرر در محل حاضر شده و موجب تجمع افراد می شوند.


( ۱ )

نظر شما :