ماسک نزدن ارتباطی با شجاعت ندارد

۲۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۱ کد : ۱۲۵۱۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۰۵
کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان اراک گفت: متاسفانه با گذشت هشت ماه از عمر این ویروس علیرغم آموزش‌های مستمر، عادی انگاری در میان مردم رواج یافته است.
ماسک نزدن ارتباطی با شجاعت ندارد

به گزارش وب دا مرکزی، مهندس غلامرضا میری در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی موج جوان از صدای شبکه آفتاب، افزود: آنچه که امروزه حائر اهمیت است، رعایت شیوه نامه پروتکل های بهداشتی در جلوگیری از ابتلا به این بیماری می باشد.

وی تاکید کرد: متاسفانه شاهد افزایش ابتلا و آمار فوت شدگان و در کنار تمام اینها خستگی بیش از حد کار درمان هستیم.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان اراک، هشدار داد: متاسفانه امروز دیده می شود که بعضی از افراد رعایت موازین بهداشتی را جدی تلقی نمی کنند و ماسک نزدن را به نوعی شجاعت می دانند در صورتی که حفاظت از سلامت و جان خود و عزیزانمان یعنی شجاعت و تنها افراد سهل انگار و نادان به دنبال بهانه جویی برای علت سهل انگاری خویش هستند.

وی بیان کرد: در طی این هشت ماه به صورت مکرر و مستمر بحث اطلاع‌رسانی و آموزش در خصوص جلوگیری از ابتلای این بیماری که همان رعایت موازین بهداشتی از جمله ماسک زدن صحیح، شستشوی دستها، رعایت فاصله اجتماعی، عدم برگزاری مراسم ها و عدم حضور در اجتماعات بوده را به مردم یاد آور شده ایم و صدا و سیما نیز در این خصوص کمک شایانی به دانشگاه علوم پزشکی اراک کرده است، که جای تقدیر دارد.

مهندس میری در پایان عنوان کرد: جای افسوس فراوان دارد که علیرغم این آموزش ها، همچنان بعضی ها بر انجام کار نادرست خویش اصرار ورزیده و همچون تهدیدی برای سلامت و جان خود و دیگران می باشند.


( ۲ )

نظر شما :