رعایت نکات بهداشتی صحیح در دروان اپیدمی کرونا

۱۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۸ کد : ۱۳۱۶۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۸۲
یک متخصص طب اورژانس گفت: رعایت نکات بهداشتی باید همزمان و به گونه ای صحیح باشد تا از ابتلا به کرونا، مصون بمانیم.
رعایت نکات بهداشتی صحیح در دروان اپیدمی کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر پرویز راد اظهار کرد: در خصوص رعایت نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک باید حساسیت بالایی به خرج داد.
وی افزود: نباید مکرراً ماسک روی صورت جابجا شود و از قرار گرفتن ماسک روی چانه باید پرهیز شود چرا که آلودگی های موجود در چانه، به مجرای تنفسی منتقل می شود.
وی بیان کرد: برای جابجایی ماسک باید از بندهای آن استفاده شود و از تماس با مرکز ماسک اجتناب شود و به هنگام قرار گیری روی صورت، قسمت فلزی بینی آن کاملاً فیکس شود.
وی تکمیل کرد: به منظور استفاده از ماسک برای کودکان می توان در بندهای اطراف آن گره ایجاد کرد.
دکتر راد تاکید کرد: دستکش یکبار مصرف همانطور که از اسم آن مشخص است، بیان کننده استفاده یکبار مصرف و تنها برای انجام یک کار می باشد، استفاده طولانی مدت و مداوم از این دستکش ها کاملاً اشتباه است.
وی رعایت فاصله اجتماعی را بسیار ضروری دانست و گفت: علاوه بر زدن ماسک که موجب می شود ورود ذرات ویروسی به بدن به حداقل برسد، باید رعایت هر چه بیشتر فواصل اجتماعی را نیز مد نظر قرار داد، چرا که با سرفه و عطسه افراد مبتلا، ذرات تنفسی آلوده می توانند تا ۶ متر در محیط پخش شوند.
دکتر راد در پایان در رابطه با ضدعفونی کردن و شستن دستها، گفت: متاسفانه در میان مردم ضدعفونی کردن دستها با شستن آنها یکسان گرفته شده که این تصور کاملا اشتباه است، زیرا ما با ضدعفونی کردن دست ها با مواد ضدعفونی کننده تنها برخی از میکروارگانیسم های بیماری زا، را از بین می بریم و با شست و شوی دستها می توان کاملاً دست‌ها را از آلودگی زدود.


( ۱ )

نظر شما :