سلامتی بزرگ ترین دارایی انسان

۲۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۸ کد : ۱۳۲۶۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲۳
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با همه گیری و شیوع ویروس کرونا و مرگ روزانه هزاران نفر در جهان، حال مشخص شد که به معنای واقعی کلمه "سلامتی بزرگ ترین نعمت است".
سلامتی بزرگ ترین دارایی انسان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در پیامی به مناسبت روز جهانی دیابت، افزود: با توجه به گذشت چندین ماه از شیوع و گسترش این ویروس در استان و کشور و مرگ روزانه حدود 400 نفر از هموطنان عزیز و بالا بودن خطر مرگ در افرادیکه که بیماری زمینه ای از جمله دیابت دارند، لازم است این عزیزان بیش از پیش مراقب سلامتی و حفظ جان خود که بزرگ ترین دارایی یک انسان به شمار می رود، باشند.

وی اظهار داشت: در این شرایط مسئله مهم دیگر آموزش مناسب، مفید و کوتاه نکته‌های اصلی مراقبتی به فرد مبتلا به دیابت و خانواده اوست تا با یادآوری مجدد مطالب بتوانند در کنار رسیدگی به بیماری کرونا، کنترل مناسبی روی قند خون داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین از بیماران دیابتی خواست دیابت و قند خون خود را در این ایام مدیریت و بیش از پیش مراقب به سلامتی خود باشند.

وی با بیان اینکه دیابت یکی از ریسک ‌فاکتورهای مهم در ابتلا به نوع شدید کووید - ۱۹ است، خاطرنشان کرد: شیوع عفونت در بیماران مبتلا به دیابت بیشتر است و در نتیجه ریسک و عوامل خطر بیماری نیز در این افراد بیشتر است.

دکتر علیمحمدی در پایان گفت: اشکال در سیستم سوخت رسانی بدن را که به دلیل کمبود انسولین به وجود می آید "دیابت" می نامند، انسولین هورمونی است که توسط پانکراس – اندام تولید کننده آنزیم گوارش – ساخته می شود و برای جذب انرژی مواد غذایی ضروری است.

گفتنی است شعار امسال روز جهانی دیابت "دیابت و خانواده" است.


نظر شما :