کتاب محصول تجربه های بشری و خلاقیت های ذهنی

۲۴ آبان ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۴ کد : ۱۳۲۷۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۳۱۵
مدیر تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: کتاب محصول تجربه های بشری و ذهنی و آموخته های دراز مدت انسان است و تاثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ جامعه و سرعت بخشیدن به پیشرفت آن امری انکار ناپذیر است.
کتاب محصول تجربه های بشری و خلاقیت های ذهنی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علیرضا کمالی به مناسبت روز کتاب، کتابخانه و کتابدار، افزود: کتاب و کتابخوانی یکی از راه های تعالی انسان در بحث علم آموزی هستند، تجربیات اساتید و فرهیختگان دوره های مختلف و گذشتگان از طریق کتب ثبت شده و به یادگار می ماند.
وی اظهار داشت: امروزه با توجه به عصر الکترونیک، کتب الکترونیک و مدیا در کنار کتب خطی، امکان دسترسی سریع تر و راحت تر خوانندگان را به پایگاه های علمی فراهم ساخته است.
وی تاکید کرد: در دوران بحران فراگیر کرونا نیز با تکیه بر نتایج علمی و تحقیقات فناوران، دروازه های جدیدی از علم نوین به روی همگان گشوده شد، این تحقیقات و دستاوردها تمامی حوزه ها و ابعاد مختلف یک کشور را تحت الشعاع قرار می دهد.
دکتر کمالی گفت: فرهیختگان طی سالیان متوالی کتاب و کتابخوانی را به همگان توصیه نموده اند و ما امروز وظیفه داریم به نسل نوجوان و جوان آموزش دهیم که در کنار کتب درسی، خواندن کتاب های علمی و غیردرسی را نیز در برنامه روزانه خود قرار دهند تا بتوانند با نگاه عمیق تری به مسائل و مشکلات نگریسته و در حواشی و توطئه های دشمن گرفتار نشوند.
مدیر تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: تلاشگران عرصه علم، ادب و فرهنگ و کتابداران عزیز خمس علم خود را با انتشار به روزترین و موثق ترین داده ها و کتب علمی در اختیار ملت فهیم ایران قرار می دهند.
وی در پایان یادآور شد: وظیفه خود می دانم روز کتاب و کتابخوانی را به تمامی فرهیختگان  مجموعه علوم پزشکی در اراک و استان تبریک گفته و از زحمات آنان تقدیر و تشکر به عمل آورم.


نظر شما :