اختصاص تجهیزات مورد نیاز بیمارستان های استان مرکزی توسط وزارت بهداشت

۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰ کد : ۱۳۳۱۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۳۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک که برای پیگیری یکسری از مشکلات و مسائل به تهران سفر کرده بود با دست پر بازگشت.
اختصاص تجهیزات مورد نیاز بیمارستان های استان مرکزی توسط وزارت بهداشت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان پس از جلساتی که با مسئولین و معاونین وزارت بهداشت و همچنین رییس اورژانس کشور داشت، با خبرهای خوشی به اراک بازگشت.

وی گفت: در این سفر یکروزه و فشرده با جلسات و صحبت هایی که با همکاران وزارتخانه صورت گرفت، مقرر شد برای ارتقاء خدمات تخصصی تر و شایسته تر به مردم استان و اراک و همچنین بیماران کرونایی، تجهیزات و دستگاه هایی که سال ها است از جمله مهمترین مشکلات مجموعه علوم پزشکی در استان مرکزی است و در دوران بحران کرونا به اوج خود رسیده و نمایان شده، به بیمارستان ها و مراکز درمانی اراک اختصاص داده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: از جمله این تجهیزات و دستگاه ها، می توان به یک دستگاه سی تی اسکن، 10 تخت مراقبت های ویژه(icu) و همچنین 10 دستگاه مانیتورینگ و 10 دستگاه ونتیلاتور به همراه دیگر تجهیزات و دستگاه های مربوطه، اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: به محض دریافت و رسیدن این وسایل به اراک، فوراً به بیمارستان امیرکبیر و امیرالمومنین (ع) منتقل  و در کمترین زمان ممکن آماده نصب و راه اندازی خواهند شد.

دکتر جمالیان یادآور شد: با توجه به بحران اقتصادی وارد شده، دولت توان تامین تمام نیازهای سلامت محور و تجهیزات پزشکی این حوزه که اغلب آنها گران قیمت هستند را نداشته و مجموعه های علوم پزشکی به خصوص در استان ها نیاز مبرمی برای تامین این تجهیزات و وسائل و حتی دیگر اقلام بهداشتی و ضروری، به کمک مردم، صنایع و خیرین دارند تا بتوانند این بحران را کنترل نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن تشکر از مسئولین استان و نمایندگان مجلس، خیرین و تمام کسانیکه در طول این مدت، دانشگاه علوم پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی را یاری کرده اند خطاب به برخی صنایع و اصناف و حتی  بعضی از مسئولین مربوطه، گفت: برای گذر از این بحران و عبور از موج سوم که همچنان در حال تلفات دادن است و طبق پیش بینی ها روند صعودی خود را طی می کند، نیاز داریم در کنار توجه و حمایت زبانی، حمایت مالی و حتی بازدید و سرکشی از بیمارستان ها و عیادت از مدافعان سلامت را نیز حس کرده و خود را در این مبارزه سخت و نفس گیر، تنها نبینیم.


( ۱ )

نظر شما :