درخواست ورود دادستان به مسئله کرونا توسط دانشجویان

۲۶ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۴ کد : ۱۳۳۲۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۴۱
جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی اراک طی نامه ای از دادستان عمومی و انقلاب اراک خواستند تا با متخلفان و مسئولانی که کم کاری می کنند، برخورد کند.
درخواست ورود دادستان به مسئله کرونا توسط دانشجویان

به گزارش وب دا مرکزی، در این نامه آمده است: متاسفانه آمارها و مقالات علمی نشان می دهد، در ماه های آتی، روزهای بسیار سختی را از لحاظ گسترش ویروس و افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان پیش رو خواهیم داشت به همین رو اهمیت و ارزش یاری رساندن دستگاه های اجرایی به متولیان امر سلامت، بیش از پیش خودنمایی می کند.

در بند دیگر این نامه آمده است: مطابق شنیده ها و دیده ها، برخی از دستگاه ها نه تنها به وظایف قانونی خود در قبال این مسئله حیاتی و مهم عمل نمی کنند، بلکه به دنبال سودجویی هایی برای خود و اطرافیان هستند.

دانشجویان بسیجی در این نامه دو مورد را ذکر کرده اند:

نخست اینکه شرکت های تولیدکننده اکسیژن مورد نیاز بیمارستان های استان از جمله پتروشیمی شازند که ظرفیت تولیدی بسیار بالایی در این زمینه دارد، نه تنها قیمت این محصول را چند برابر کرده، بلکه به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده فقط در صورت خرید نقدی، حاضر به تحویل اکسیژن است.

دوم اینکه طبق مصوبه شورای پدافند زیستی استان، شرکت هایی نظیر ایرالکو  و پتروشیمی موظف به پرداخت 50 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پزشکی در زمینه حمایت مالی از این مجموعه برای مبارزه با ویروس کرونا شدند، اما از آن زمان تاکنون، شرکت آلومینیوم سازی 2 میلیارد و پتروشیمی 500 میلیون تومان پرداخت کرده اند.

این دانشجویان خطاب به آقای قاسمی دادستان عمومی و انقلاب اراک گفتند: مطالبه ما از جنابعالی این است که علیه افراد و شرکت های خاطی که سلامت مردم را بازیچه سودجویی خود کرده اند، اعلام جرم کرده تا دادگاه در مورد آنها قضاوت کند.

علاوه بر آن به جهت جبران خسارت مالی که تاکنون به مجموعه علوم پزشکی وارد آمده، این شرکت ها را موظف به اهدا اکسیژن رایگان به دانشگاه علوم پزشکی کنند.

همچنین در مورد شرکت هایی که قرار بود مبالغی را طبق مصوبه استانی در اختیار علوم پزشکی قرار دهند، اما تاکنون این اقدام را به طور کامل انجام نداده اند، نیز برخورد کرده تا مابقی مبلغ نیز به دست دانشگاه برسد.


( ۴ )

نظر شما :