تاثیر محدودیت های کرونایی بر کاهش مبتلایان

۰۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۸ کد : ۱۳۵۰۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۵۰
رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) از کاهش تعداد مراجعات و بستری بیماران کرونایی نسبت به روزهای گذشته بعد از اعمال محدودیت ها و تاثیر مستقیم آن بر کاهش مبتلایان و ورودی این مرکز درمانی خبر داد.
تاثیر محدودیت های کرونایی بر کاهش مبتلایان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی خانی دخت گفت: در سه روز گذشته بار مراجعات و بستری بیماران کرونایی تا حد بسیار زیادی نسبت به روزهای گذشته، کاهش یافته و این نشان دهنده اثرگذاری محدودیت ها و میزان رعایت مردم است و امیدواریم با ادامه دار بودن این شرایط در هفته های آتی نیز شاهد کاهش میزان ورودی و بستری در تمام مراکز درمانی استان باشیم.
وی ضمن اشاره به این موضوع که تا حد زیادی از بحران خارج شده و مشکل کمبود تخت، فعلا در این مرکز درمانی وجو ندارد، افزود: در حال حاضر در بخش عادی، ۱۴۰ بیمار و در بخش ویژه ۳۰ بیمار مبتلا به کرونا بستری بوده و به طور میانگین هر ماه بین ۱۵ تا ۲۰ مورد ابتلا در بین پرستاران وجود دارد که با ابتلای به این بیماری از چرخه درمان و خدمات رسانی خارج می شوند، ولی تا این لحظه با مشکل حادی در بحث نیرو مواجه نبوده ایم.
وی تاکید کرد: این کاهش مراجعات و تعداد بستری ها نباید موجب عادی انگاری مردم شود چرا که ویروس کماکان وجود دارد و در حال چرخش می باشد بنابراین مردم باید در اجرای محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی، مجموعه بهداشت و درمان استان مرکزی را یاری نمایند تا این شرایط پایدار حفظ و مطلوب تر گردد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز بسیار زیاد بیماران کرونایی به اکسیژن، حدود سه ماه پیش و با پیگیری رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یک دستگاه اکسیژن ساز برای مجموعه خریداری شد که ظرفیت تامین اکسیژن در دقیقه در این مرکز به ۲۴۰۰ لیتر رسید.
رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک همچنین یادآور شد: یک ماه پیش و با موج جدید و افزایش بیماران و بستری ها، اکسیژن این مرکز با کمبود مواجه شد که در پی افزایش این مصرف، یک دستگاه ۶۰۰ لیتری تهیه اکسیژن دیگر نیز تهیه و نصب شد و میزان تولید اکسیژن را در این مرکز و سانتر اصلی کرونا به  ۳۲۰۰ لیتر در دقیقه رساند.
وی افزود: در حال حاضر مشکلی در تجهیزات و نیروی انسانی نیست، اما با وجود آماده کردن یک بخش ۳۰ تخته که هنوز به بهره برداری نرسیده، یک بخش مگا آی سی یو با ظرفیت ۲۴ تخت، اگر دچار موج و پیک دیگری شویم مسلما کمبود داشته و به شدت این کمبودها را احساس خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: پزشکان و پرستاران فراتر از میزان استاندارد، معاینه، ویزیت و یا دیگر وظایفشان در حال خدمت رسانی هستند که با شروع احتمالی موج دیگر، توان آنها نیز کاسته و خدمات ارائه شده دچار خدشه خواهد شد.
دکتر خانی دخت در پایان خاطرنشان کرد: با انتخاب این مرکز به عنوان سانتر درمان کرونا، بخش هایی نظیر جراحی و ارتوپدی و قلب تعطیل شده، اما این موضوع باعث نشده تا از ارائه این خدمات به دیگر بیماران(غیر کرونایی) غافل شویم و توانسته ایم تا حد زیادی با مشارکت و انتقال این اعمال جراحی به بیمارستان های حضرت ولی عصر(ع) و امیرکبیر به دیگر مراجعین نیز رسیدگی کنیم.


( ۵ )

نظر شما :