مجموعه علوم پزشکی استان تمام تلاش خود را برای حفظ جان هم استانی ها به کار گرفته است

۰۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۶ کد : ۱۳۵۵۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این مجموعه تمام توان خود را برای حفظ جان هم استانی ها به کار گرفته و پرسنل به بیماران (کرونایی و غیر کرونایی) به چشم اقوام و خویشاوندان خود نگاه می کنند.
مجموعه علوم پزشکی استان تمام تلاش خود را برای حفظ جان هم استانی ها به کار گرفته است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: در چند روز گذشته متاسفانه، شایعه هایی مبنی بر سرد شدن پرسنل و اهمیت ندادن به بیماران به خصوص افراد مسن و سالخورده، در جامعه و فضای مجازی علیه پرسنل درمانی شکل گرفته که باید در جواب این شایعه با صراحت بگویم، این تنها یک شایعه و از اساس دروغ است، چراکه حفظ جان و سلامتی هم نوعانمان اصلی ترین وظیفه ماست و اکنون که کرونا شیوع یافته این وظیفه دو چندان شده است.

وی اظهار داشت: نمی دانم این شایعه از کجا سرچشمه گرفته، ولی باید بگویم که پزشکان و پرستاران در این روزهای سخت و نفس گیر و بعد از شیفت های کاری فراوان و طولانی و استرس و فشار کاری بالا و دوری از خانواده، همچنان به صورت خستگی ناپذیر در حال خدمت به هموطنان خود هستند و مطمئناً هیچگاه در این مسیر، قطع امید نخواهند کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: ممکن است در این راه، با وجود مشکلات متعددی که پیش از این همه گیری بوده و شیوع این بیماری آنان را دو چندان کرده، ارائه خدمات حوزه سلامت با مشکلاتی مواجه شود، اما به هیچ عنوان اینکه جان مردم در حفظ و بقای عمر توسط پرسنل گزینش شده و بیماران خود را انتخاب کنند، در استانی چون استان مرکزی که مهد مفاخر و علما در گذشته و انسان های با فرهنگ در دوران کنونی بوده و است، اتفاق نیافتاده و نخواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی استان مرکزی، یکی از فداکارترین و ایثارگران این جامعه بزرگ در کشور است و همواره در سایر استان ها و پایتخت از این عزیزان به نیکی یاد می شود.

دکتر جمالیان در ادامه به آمار ارائه شده توسط بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک که چند وقتی است به عنوان سانتر کرونا انتخاب شده اشاره کرد و گفت: از مجموع ترخیصی بیماران اورژانس بستری  خرداد ماه در این مرکز از تعداد 113 مریض مرخص شده، 60 نفر بالای 60 سال بوده که این آمار در ماه تیر، 71 نفر بالای 60 سال (مجموع 121 نفر)، مردادماه 41 نفر بالای 60 سال از مجموع 63 نفر، 52 بیمار بالای 60 سال از تعداد 64 نفر در شهریورماه و همچنین 148 نفر از 226 نفر در مهرماه و 118 نفر از 164 بیمار ترخیص شده، بالای 60 سال داشته اند.

وی افزود: این آمار در مورد ترخیص بیماران از بخش جراحی A نیز صدق می کند که عبارت است از، 45 نفر از 92 نفر در خرداد ماه، 69 نفر از 142 نفر در تیرماه، 61 بیمار از 112 نفر در مردادماه، 60 نفر از 104 نفر در شهریورماه، 45 نفر از 93 نفر در مهرماه و بالاخره 56 بیمار از مجموع 109 نفر در آبان ماه.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک جمالیان گفت: همچنین 37 درصد مرخصی های بخش داخلی نیز در تیرماه سالجاری بالای 60 سال داشته اند که این آمار در ماه های بعد به ترتیب (49% مرداد)، (54% شهریور)، (55% مهر)، (53% نیز در آبان ماه) بالای 60 سال داشته اند.

وی تاکید کرد: 71% در مرداد، 59% در ماه شهریور و 69 و 66% بیماران بخش های قلب و ریه در ماه های مهر و آبان بهبود و ترخیص شده اند.

دکتر جمالیان یادآور شد: در دیگر بخش ها نیز وضعیت به همین شکل است و این نشان دهنده تلاش کادر درمان در همه بخش ها و عدم توجه به سن و سال بیمار و تلاش برای بهبودی بیماران در هر سن و سالی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از مردم خواست به این شایعات گوش ندهند و همچنان با رعایت پروتکل های بهداشتی، مدافعان سلامت را یاری نمایند.


( ۱ )

نظر شما :