سراشیبی آمار کرونایی در استان مرکزی

۱۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۲ کد : ۱۳۶۷۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۹۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از سیر نزولی آمار بیماران سرپایی، بستری و متوفیان کرونایی در استان مرکزی خبر داد.
سراشیبی آمار کرونایی در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در گفتگوی تلفنی با اخبار شبانگاهی از شبکه آفتاب، اعلام کرد: طی هفته گذشته آمار بیماران سرپایی، بستری و متوفیان در اثر کرونا  روند کاهشی چشمگیری را داشته است.
وی افزود: بر اثر اعمال جدی محدودیت‌های دو هفته ای و همکاری صنوف و مردم عزیز استان مرکزی انتظار داریم که اثرات این اعمال محدودیت ها را در این هفته نیز شاهد باشیم و امیدواریم که با توکل به خداوند متعال و با همکاری مردم و تمامی مشاغل، روند نزولی کرونا در استان ما ادامه دار باشد.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: بعد از دو هفته محدودیت و خستگی های روحی که اعمال شده، پیش بینی می شود که مردم حضور بیشتری در سطح شهر و خیابان ها داشته باشند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هشدار داد: وضعیت پایدار و ثابتی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه تلاش های جدی مردم، کسبه و صنوف استان مرکزی است، امیدواریم که مردم کماکان پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند و از خرید و حضورهای غیر ضروری اجتناب ورزند تا این پایداری که با زحمات و تلاش خود مردم به دست آمده، هدر نرود و مستمر باشد.
وی خاطرنشان کرد: اگر ضرورت به حضور در سطح جامعه وجود داشت، حتی الامکان افراد از حضور در مکان‌های پرازدحام خودداری کنند و اگر مجبور بودند، حتما حضور آنها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن‌ماسک و شستشوی دست ها باشد.
دکتر جمالیان با اشاره به اینکه دورهمی‌های کوچک و بزرگ بستر مناسبی برای انتشار ویروس کرونا می باشد، یادآور شد: تا اطلاع ثانوی افراد از برگزاری های دورهمی ها و مهمانی های کوچک و بزرگ جداً پرهیز نمایند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از تمامی مردم فهیم، دانا و نوعدوست استان مرکزی و صنوف و کسبه تقدیر و سپاسگزاری کرد و اظهار امیدواری نمود: این روند ادامه دار باشد و شاهد نتایج موثر و نیکویی در آینده باشیم.


( ۵ )

نظر شما :