سالانه ظرفیت تولید ۴۰۰ میلیون ماسک استاندارد مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی در استان وجود دارد

۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۴ کد : ۱۳۷۲۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۴۲
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در دیداری با رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، پذیرای هرگونه کمک به مجموعه سلامت استان مرکزی شد.
سالانه ظرفیت تولید ۴۰۰ میلیون ماسک استاندارد مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی در استان وجود دارد

به گزارش وب دا مرکزی، سعید جعفری کرهرودی تاکید کرد: کلیه صنایع استان مرکزی در حال حاضر، غیردولتی و همه آنها وابسته به نهادهای مختلفی هستند.

وی بیان کرد: در گذشته و اکنون صنایع استان، علیرغم مشکلات شدید مالی کمک هایی داشته اند، اما مشکل اصلی این است که این کمک ها متمرکز نمی‌باشد؛ این آمادگی وجود دارد که تامین کننده و پاسخگوی نیازهای خاص و متمرکز بخش سلامت و درمان استان باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تاکید کرد: بر اساس آمارها، میزان مصرف اکسیژن در بخش درمان در ماه ۱۲۰۰ تن است که شرکت‌های تولیدی در استان ۷۰۰ تن تولید می‌کنند و ۵۰۰ تن باید از خارج از استان وارد شود که این ۵۰۰ تن می‌تواند از مازاد تولید شرکت‌های مثل پتروشیمی نیز تامین شود.

وی تصریح کرد: در کل استان مرکزی ۱۲ شرکت تولید کننده اکسیژن وجود دارد، اما شرکت هایی که اکسیژن طبی تولید می کنند سه شرکت بوده که دو شرکت در شهر اراک و یک شرکت در خمین مستقر است.

جعفری در ادامه تکمیل کرد: در سال ظرفیت تولید ۴۰۰ میلیون ماسک استاندارد مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که با نصب دستگاه های مخصوص و گرفتن مجوزهای لازم افزایش این تولید تا ۷۰۰ میلیون عدد در سال وجود دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در پایان از تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی کادر سلامت تقدیر و تشکر کرد و آرزوی صحت و سلامتی را از خداوند متعال برای آنان خواستار شد.


( ۱ )

نظر شما :