زمستان سرنوشت‌ساز در زمینه ویروس کرونا

۱۸ آذر ۱۳۹۹ | ۲۰:۲۶ کد : ۱۳۷۸۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۲
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در فصل زمستان، رفتارهای بهداشتی مردم وضعیت اپیدمی کرونا را کمرنگ تر یا پررنگ تر خواهد کرد.
زمستان سرنوشت‌ساز در زمینه ویروس کرونا

به گزارش وبدا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، خاطرنشان کرد: با شروع فصل زمستان پیش بینی ها بر دو محور است، اگر مردم استان مرکزی کماکان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند و به آنها پایبند باشند، در صورت رخداد پیک بیماری قطعاً به حالت خفیفی از این پیک برخورد خواهیم کرد.
وی افزود: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند و در مکان های پر ازدحام حضور داشته باشند، ماسک را به صورت مناسب و علمی استفاده نکنند و فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر نداشته باشند، با توجه به عدم تهویه هوا در مکان های سربسته، قطعاً با یک پیک تند و وخیم روبرو خواهیم بود.
وی هشدار داد: اگر حالت دوم رخ دهد با توجه به برودت هوا و سایر بیماری های فصلی در کنار کرونا، مرگ و میر جدی تری نسبت به سایر پیک های گذشته خواهیم داشت، بنابراین رعایت چند نکته در این فصل زمستان مهم و سرنوشت ساز خواهد بود.
وی در ادامه تکمیل کرد: اولین موضوع توجه ویژه به مراسم شب یلدا می باشد، چراکه کرونا در کمین دورهمی های شب یلدا نشسته و منتظر عکس العمل همگان است، خواهشمندیم به حرمت سختی هایی که افراد طی این مدت تحمل کردند، در صورت امکان از برگزاری دورهمی در شب یلدا پرهیز نمایند و اگر به هر دلیلی این مراسم برگزار می شود، میزان جمعیت متناسب با مکان سر بسته باشد، به هیچ عنوان افراد بیشتر از یک ساعت دور هم جمع نباشند و در زمان دورهمی حتماً از ماسک استفاده نمایند.
متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: متاسفانه مشاهدات نشان می دهند که افراد در منازل و در دید و بازدیدهای خود از ماسک استفاده نمی‌کنند، که این محیط ها برای انتقال ویروس بستر مناسبی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از زحمات و پایبندی مردم استان مرکزی به محدودیت‌های دو هفته ای تقدیر و تشکر کرد و گفت: این تجربه ۲ هفته ای به همگان ثابت کرد که در صورت رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی، بار بیماری شیب نزولی را طی می‌کند و هیچ راهی به جز رعایت نکات بهداشتی برای مهار ویروس کرونا وجود ندارد.
دکتر جمالیان در پایان تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مردم و پایبندی آنها به موازین بهداشتی شاهد استمرار شیب نزولی بار بیماری باشیم، در غیر اینصورت مجبوریم به خاطر حفظ جان و سلامتی مردم مجدداً محدودیت های سخت تری را اعمال نماییم.


( ۲ )

نظر شما :