آغاز طرح شهید سلیمانی در دلیجان و تبدیل نیروهای بالقوه به نیروهای بالفعل

۲۰ آذر ۱۳۹۹ | ۲۱:۲۳ کد : ۱۳۸۲۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۰۷
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان از آغاز طرح شهید سلیمانی در شهرستان دلیجان و انجام ۴۶ تست سریع کرونا (rapid test) خبر داد.
آغاز طرح شهید سلیمانی در دلیجان و تبدیل نیروهای بالقوه به نیروهای بالفعل

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عبدالرحیم فردوسی در گفتگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی شبهای مهتابی از شبکه آفتاب، بیان کرد: پیرو جلسات متعدد با فرمانده سپاه و کارشناسان، ۳۳ نفر از داوطلبین بسیجی، آموزش و در قالب چند تیم با نظارت و ارتباط مراقبین سلامت این طرح را آغاز نمودند.
وی افزود: افرادی که تحت عنوان بیماران کرونایی مثبت شناسایی می شوند به این تیم ها معرفی شده و این تیم‌های داوطلب با رفتن به درب منازل توصیه های لازم را به عمل آورده و افراد در تماس نزدیک با این بیماران را نیز شناسایی می کنند و در صورت نیاز تست سریع را نیز انجام می‌دهند.
دکتر فردوسی در ادامه تکمیل کرد: در طی دو روز ۴۶ تست سریع انجام شده و چهار بیمار مثبت نیز شناسایی شدند، همچنین ۱۰ بیمار مثبت که طی روزهای گذشته شناسایی شده‌ بودند، مراقبت‌های لازم را اخذ کردند.
وی خاطر نشان کرد: همزمان با ارائه این خدمت، افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه ای نیز شناسایی و مراقبت می‌شوند، همچنین بیماران ترخیصی از مراکز درمانی رصد شده و علائم حیاتی توسط این گروه ها ارزیابی می شود.
وی با توجه به اهمیت سلامت سالمندان بیان کرد: این تیم های مراقبتی نیز، افراد سالمند را شناسایی می کنند و در صورت نیاز در تهیه مایحتاج روزانه به این افراد کمک می کنند.
دکتر فردوسی در پایان از جمعیت هلال احمر که هفت تیم نظارتی به منظور رصد و نظارت اصناف به کار گرفته اند، قدردانی و سپاسگذاری کرد، همچنین وضعیت کنترل شده امروز شهرستان دلیجان را ناشی از پایبندی مردم این شهرستان به اصول و قوانین اجتماعی و تلاش و فداکاری های شبانه روزی پرسنل بهداشت و درمان دانست.


( ۳ )

نظر شما :