پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت هفته پژوهش

۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۱ کد : ۱۳۸۹۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۶
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی، اندیشیدن، پژوهش و نوآوری را یکی از  اساسی ترین نیازها برای دست یابی به پیشرفت، توسعه، رفاه عمومی و استقلال واقعی دانست.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت هفته پژوهش

به گزارش وب دا مرکزی، متن پیام به این شرح است:

بسمه تعالی

اندیشیدن، پژوهش و نوآوری، اساسی ترین نیاز برای دست یابی به پیشرفت، توسعه، رفاه عمومی و استقلال واقعی است و تأکید بر پژوهش و تشویق پژوهش گران و دانشمندان به فعالیت های پژوهشی مورد نیاز کشور، یکی از مهم ترین راه های رسیدن به خودکفایی است، پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای نیل به پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور است و بعد از شیوع این بیماری اهمیت و جایگاه این حوزه  بیش از پیش نمایان شد.

قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است؛ اگر پژوهشی صورت نگیرد، دانش بشری افزایش نخواهد یافت و دچار سکون و رکود خواهد شد و بدون انجام پژوهش، امور آموزشی نیز از پویایی و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود.

شیوع بیماری منحوس و مهلک کرونا نشان داد بهره گیری از نتایج پژوهش های محققین در مبارزه با کرونا امری ضروری و انکار ناپذیر است چراکه می توان نتایج حاصل از پژوهش ها را جهت خروج افراد جامعه از بحران کرونا در حوزه های مختلف استفاده نمود و اندوخته فرهنگی و اجتماعی کشور را افزایش و توسعه  داد.

اینجانب ضمن تبریک این روز به همه ی پژوهشگران  و تلاش برای ارتقاء جایگاه این واحد در مجموعه بهداشت و درمان، آرزوی صحت و سلامتی و توفیقات روزافزون برای همه این پیشگامان عرصه علمی به خصوص در حوزه سلامت را دارم.


( ۱ )

نظر شما :