تبدیل یک ایده و پژوهش به طرح فناورانه

۲۴ آذر ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۱ کد : ۱۳۹۰۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۳۷
دانشیار ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تبدیل پژوهش به یک طرح فناورانه یکی از رویدادهای مهم در امر پژوهش است.
تبدیل یک ایده و پژوهش به طرح فناورانه

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهزاد خوانساری نژاد افزود: همزمان با آغاز بیماری کرونا، اکثر پژوهش ها در اکثر مجامع علمی کشور، در خصوص مهار این بیماری و با محوریت غلبه بر آن صورت گرفت.

وی اظهار داشت: اولین آزمایشگاه تشخیصی خارج از تهران و اولین آزمایشگاه شهرستانی در اراک مستقر بود و فعالیت می کرد و خوشبختانه همین امر باعاث شد از همان ابتدا و با کمک سایر پژوهشگران مشغول به کار بر روی هر ایده ای که در ذهن مان تداعی می کرد، باشیم و هستیم و خدا را شاکریم که در این راه به نتایج نسبتاً خوبی نیز دست یافتیم.

وی تاکید کرد: دست یابی و ساخت اولین کیت تشخیص همزمان ویروس های آنفولانزای A,B و کرونا، از مهمترین نتایج این تفکر و البته پژوهش بود که امتیاز تولید آن به یک شرکت در بخش خصوصی واگذار شد که خوشبختانه از مرکز کشور در محل پارک علم و فناوری استان مرکزی دفاتر و ساختمانی در جهت تولید کیت مذکور و سایر کیت های تشخیصی مولکولی اختصاص داده شد.

وی خاطرنشان کرد: نتایج ارزیابی کیتدر انستیتو پاستور ایران در ماه‌های ابتدایی مورد تایید قرار گرفت و این شرکت مجوزهای لازم را در خصوص تولید این کیت اخذ کرده است.

این دانشیار ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن تبریک هفته پژوهش به تمام تلاشگران این عرصه، ابراز امیدواری کرد در آینده پژوهش های دانشگاه علوم پزشکی و تبدیل آن به فناوری‌های مصوب، بیشتر و بیشتر شده و روحیه پژوهش های کاربردی و همکاری های بین رشته ای نیز توسعه یابد.


( ۱ )

نظر شما :