بسیج جامعه پزشکی اصلی ترین یاور کادر درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا

۲۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۹ کد : ۱۳۹۱۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۲۹۸
جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: اکنون بسیج جامعه پزشکی به عنوان اصلی‌ترین یاور وزارت بهداشت که در خط مقدم مبارزه با کرونا است در حال اجرای این طرح با برکت است و نهادهای دیگری همچون هلال احمر، شبکه خیرین و نهادهای مردمی خدمات محور و سلامت پایه نیز در آن مشارکت دارند.
بسیج جامعه پزشکی اصلی ترین یاور کادر درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مجید احمدی در آیین تکریم و معارفه مسئول بسیج جامعه پزشکی و معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه روح الله استان مرکزی، افزود: طرح جهادی و سلامت حاج قاسم سلیمانی یکی از عینی‌ترین و عملی‌ترین طرح‌هایی است که در سال های اخیر با رویکرد بالا بردن مشارکت عمومی مردم در نظام سلامت، توسعه شبکه داوطلبین مردمی و کاهش هزینه های چشمگیر و سنگین درمان در یک جامعه تهیه و پایه‌گذاری شده است.

وی اظهار داشت: وضعیت تعامل برای اجرای طرح شهید سلیمانی بین دستگاه هایی همچون وزارت بهداشت و مجموعه سپاه و بسیج در استان مرکزی مطلوب است.

جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور تاکید کرد: مفهوم پایگاه بسیج و پایگاه سلامت در نظام شبکه بهداشت و درمان در طرح شهید سلیمانی بسیار جامع تعریف شده و این طرح این مفاهیم را به خوبی به یکدیگر نزدیک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی تلاش می‌شود که سواد سلامت مردم ارتقاء یابد و با افزایش این نوع سواد و در سایه بالا بردن مشارکت مردم در لایه‌های مختلف،  از گسترش ویروس کرونا جلوگیری به عمل می‌آید، تصریح کرد: بدون شک هیچ یک از دولت‌ها با شرایط مختلف مالی امکان مبارزه با بیماری کرونا با این وسعت و فراگیری را ندارند و نمی‌توانند محوریت درمان را به تنهایی در دستور کار داشته باشند، چرا که با یک حساب و کتاب کوچک برای توسعه تخت های بیمارستانی و داروهای موثر برای کرونا هزینه های سرسامآور نیاز خواهد بود.

دکتر احمدی در پایان گفت: بسیج جامعه پزشکی استان مرکزی در طول یک دهه گذشته همواره جزو پنج استان برتر در تراز نمره اشراف و ارزیابی های متعدد بوده و این قابل تقدیر است و به یاری خدا با ورود دکتر محمد دوست که از پزشکان و رزمندگان دوران دفاع مقدس است، این برتری همچنان ادامه می‌یابد.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات و تلاش های دکتر صابر جباری تقدیر و تشکر و دکتر سعید محمد دوست به عنوان مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه روح الله استان مرکزی معرفی شد.


( ۲ )

نظر شما :