قرب به پروردگار و نزدیکی به خدا مهمترین انگیزه پژوهشگران

۲۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۴ کد : ۱۳۹۵۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۳۵
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک طرح پژوهشی با انگیزه های مختلفی انجام می شود، اما بهترین انگیزه، نزدیکی به خداوند است.
قرب به پروردگار و نزدیکی به خدا مهمترین انگیزه پژوهشگران

به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام علی حسنوند در جمع پژوهشگران، افزود: پژوهش با انگیزه های متفاوتی اتفاق می افتد، انگیزه هایی که باعث آغاز آن موضوع و طرح می شود.
وی اظهار داشت: انگیزه با هر نگاهی، بسیار اهمیت دارد چراکه در کیفیت و نحوه انجام آن پژوهش و روند فعالیت مهم بوده و تاثیرگذار است.
وی تاکید کرد: برخی اوقات پژوهشگران انگیزه های مالی، میل فطری برای رسیدن به چیزی و یا یافتن یک حقیقت، برتری یافتن بر دیگران، خدمت به خلق و رساندن خیر به دیگران، دارند، اما انگیزه ای که از همه مهمتر است قرب و نزدیکی به خداوند تبارک و تعالی است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: همواره تلاش برای علم و دانش و پژوهش جز اولین توصیه های پیامبران و رهبران به خصوص رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هست و آن را راهی برای رسیدن به توسعه و پیشرفت می دانند.
حجت الاسلام حسنوند با اشاره به اینکه پژوهش و تحقیق در دین مبین اسلام سفارش شده است، افزود: یکی از فایده های انگیزه نزدیکی به خدا در انجام یه پژوهش، شامل شدن نصرت الهی به پژوهشگر است.
وی در پایان تاکید کرد: تخلف در پژوهش عین جنایت است و عدد سازی در این زمینه  یک گناه نابخشودنی است.


( ۲ )

نظر شما :