رسیدن به وضعیت سفید دور از انتظار نیست

۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۲۰ کد : ۱۴۲۸۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۸۷۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر وضعیت استان نارنجی است و پیش بینی می کنیم هفته آینده به وضعیت زرد برسیم.
رسیدن به وضعیت سفید دور از انتظار نیست

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در نشست خبری ویدئو کنفرانسی با اصحاب رسانه، افزود: رسیدن به وضعیت های زرد و سفید با همکاری مردم و مسئولین اصلا دور از دسترس نیست و با رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی می توان این بیماری را کنترل و مدیریت کرد.
وی ضمن اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم وضعیت پایدار امروز شکسته و زحمات ما پوچ شود، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی خالی است و وضعیت نسبتاً پایداری بر استان حاکم بوده، اما این اپیدمی رابطه مستقیم با رفتار مردم داشته و با کوچکترین سهل‌انگاری ویروس مجدد حمله می کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: در طی ۲۴ ساعت گذشته سه مورد فوت ناشی از کرونا به ثبت رسیده است که دو مورد آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی  اراک و یک مورد دانشکده ساوه است.
وی بیان کرد: همچنین ۵۰ مبتلای جدید نیز شناسایی شده اند که ۴۵ نفر  از آنها خدمات را  به صورت سرپایی دریافت کرده و ۵ نفر هم  بستری شده اند که با این حساب، مجموع کل مبتلایان در استان به ۳۴ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است و خوشحالیم که آمار ابتلا و متوفیان در استان شیب نزولی به خود گرفته است.
دکتر جمالیان همچنین ضمن تقدیر و تشکر از همکاری مردم و زحمات و مجهادت های شبانه روزی مدافعان سلامت، گفت: شرایط نسبی امروز بسیار شکننده و قابل تغییر است که با توجه به خستگی کادر بهداشت و درمان و البته کمبود شدید پرستار در استان نسبت به سایر استان ها(ضریب پرستار به تخت در استان مرکزی"هفت دهم") از مردم می خواهیم با رعایت پروتکل های بهداشتی مانع از شکستن این مقاومت و افزایش تعداد مرگ و میر و مبتلایان و شروع موجی دیگر باشند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور رفع کمبود نیروی انسانی درصدد برگزاری آزمون استخدامی در بهمن ماه سال جاری با مجوز جذب ۱۹۶ نفر هستیم که امیدواریم با تزریق این تعداد نیروی انسانی، چالش کمبود نیرو در مجموعه بهداشت و درمان استان مرکزی تا حدودی رفع گردد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه یادآور شد: همچنین در این راستا ۶۴ نیروی شرکتی اورژانس پیش بیمارستانی و همکاران شرکتی بهداشت تبدیل وضعیت خواهند شد.
وی تاکید کرد: به منظور ارائه خدمات در تمام نقاط استان به خصوص مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، ۵۳ نفر از طریق آزمون و به صورت قراردادی جذب و به کارگیری خواهند شد.
دکتر جمالیان افزود: نیروهای شرکتی و غیره که در طول مدت مبارزه دانشگاه علوم پزشکی با کرونا، این مجموعه را یاری کردند از امتیازات و اولویت هایی نسبت به دیگران برخوردار هستند.


( ۵ )

نظر شما :