آماده‌باش اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی

۱۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۸ کد : ۱۴۳۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۰۲۶
انباشت آلاینده ها و وارونگی هوای اراک، اورژانس ۱۱۵ را به حالت آماده باش درآورد.
آماده‌باش اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، رییس مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مراکز درمانی، حوزه سلامت به خصوص اورژانس ۱۱۵ استان های مرکزی (اراک) تهران، اصفهان و قزوین در پی تشدید آلودگی هوا به حالت آماده باش در آمده‌اند.

دکتر پریا بهرامی افزود: این فراخوان به خاطر انباشته شدن آلاینده های جوی و ذرات معلق در هوا و  افزایش احتمالی مراجعین قلبی و ریوی به مراکز درمانی زده شده است.

وی اظهار داشت: متأسفانه چند روزی است که شاهد آلودگی و البته وارونگی هوا در مرکز استان هستیم، اما به دلیل استمرار این وضعیت و البته هشدار وضعیت زرد هواشناسی استان علوم پزشکی به حالت آماده‌باش قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: تمام اکیپ ها و پایگاه‌های شهری و جاده ای در حالت آماده باش قرار دارند، اما در حال حاضر به این علت که فقط هوای اراک آلوده است، هر هشت پایگاه شهری کلانشهر اراک به صورت کامل و همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به خاطر افزایش احتمالی تعداد مراجعین، در حالت آماده‌باش قرار دارند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: میزان مراجعین بیماران قلبی و ریوی در روزهای آلوده سال گذشته نسبت به روزهای پاک، ۳۰ درصد افزایش داشت که امسال به دلیل ادغام مسئله آلودگی و بیماری کرونا پیش بینی می کنیم، این میزان بیشتر از سال قبل رخ دهد.

دکتر بهرامی گفت: این طرح و حالت آماده باش اورژانس از امروز شروع شده و تا رفع آلودگی و خطر احتمالی ادامه خواهد داشت.

وی به مردم توصیه کرد: کسانی که دارای بیماری زمینه ای هستند در این ایام تا حد امکان از منزل خارج نشوند و یا خانواده هایی که دارای بیماران زمینه ای هستند از خروج آنها از منزل جلوگیری کرده و در صورت مشاهده کوچکترین علامت با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

وی در پایان همچنین مراقبت برای کنترل وسایل گازسوز و اطمینان از سالم بودن آن را به خصوص در ساعت پایانی شب (هنگام خواب) تاکید کرد.


نظر شما :