پیوستن ۱۰۶ تیم بسیجی به پایگاه های بهداشت در قالب طرح شهید سلیمانی

۱۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۰ کد : ۱۴۳۲۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۱۳
رییس مرکز بهداشت اراک گفت: در طرح شهید سلیمانی همه پای کار آمده اند تا بیماری کرونا را کنترل و ریشه کن کنند.
پیوستن ۱۰۶ تیم بسیجی به پایگاه های بهداشت در قالب طرح شهید سلیمانی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید محمد دوست افزود: اجرای طرح شهید سلیمانی گامی موثر در کاهش آمار ابتلا و مرگ و میر بود و امید می رود با اجرا و ادامه این طرح، این ویروس منحوس به طور کامل ریشه کن و نابود شود.
وی اظهار داشت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بر سه محور حمایت، مراقبت و نظارت در حال فعالیت است.
وی تاکید کرد: ۱۰۶ تیم بسیجی به پایگاه های بهداشتی متصل شده اند تا اجرای این طرح مثمر ثمر باشد، همچنین بالای ۷۰ درصد کاهش ابتلا و مرگ و میر کرونایی با اجرای این طرح رخ داده است.
دکتر محمد دوست گفت: اوایل آذرماه را صرف آموزش نیروهای مستقر در این طرح شدیم، ۴۹ جلسه برای ساماندهی این نیروها تشکیل گردیده و امروز شاهد برداشت این تلاش ها می باشیم.
رییس مرکز بهداشت اراک در ادامه ضمن اشاره به اینکه از ابتدای اجرای این طرح حدود ۱۲۰۰، Rapid Test توسط همکاران صورت گرفته که حدود ۳۵۰ از این تست ها مثبت شده اند، خاطرنشان کرد: علاوه بر پیگیری، غربالگری و رصد بیماران مبتلا و مشکوک، آموزش و هماهنگی در محل نیز از دیگر اقدامات انجام شده توسط همکاران در این طرح می باشد.
وی افزود: سرکشی و بازدید مستمر از اصناف و مشاغل  در هر محله علی الخصوص مراکز تهیه غذا و آرایشگاه ها توسط اکیپ هایی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، بسیج، هلال احمر و ... از دیگر اقدامات انجام شده می باشد.
وی یادآور شد: اگر سازمان یا نهادی، فرد یا شرکتی تخلف کند، بار اول  با تذکر کتبی روبرو شده و در صورت ادامه، آن واحد صنفی متخلف، بدون هیچ تخفیفی مجازات و اعمال قانون خواهد شد.
دکتر محمد دوست در پایان با اشاره به اینکه فاز اول این طرح تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت، گفت: ضمن امیداواری برای نابودی و ریشه کنی این ویروس تا آن موقع از هموطنان عزیز خود می خواهیم با توجه به شکننده بودن اوضاع و ناپایداری وضعیت و احتمال بازگشت به شرایط سخت قبلی، ضمن همکاری با همکاران و تیم های بهداشتی و واکنش سریع، پروتکل های بهداشتی را نیز همچنان رعایت کنند.


نظر شما :