آلودگی هوا ۱۷۰ نفر را راهی مراکز درمانی کرد

۱۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۷ کد : ۱۴۳۸۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۰۳
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۶۹ نفر در ۱۲ روز گذشته با افزایش میزان آلودگی هوا از سوی گروه های امدادی به مراکز درمانی اراک اعزام شدند.
آلودگی هوا ۱۷۰ نفر را راهی مراکز درمانی کرد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر پریا بهرامی افزود: شمار بیمارانی اعزام شده به مراکز درمانی اراک به خاطر آلودگی هوا در ۲ هفته اخیر در مقایسه با مدت مشابه قبل هشت درصد رشد داشته است.

وی ضمن اشاره به اینکه ۸۸ نفر از این بیماران علایم تنفسی داشتند و ۸۱ بیمار نیز با مشکلات قلبی مراجعه کرده‌اند، تاکید کرد: با توجه به هشدار هواشناسی و انباشت آلایندها از سوی  اورژانس کشور آماده‌باش به مرکز اورژانس اراک اعلام شده و نیروهای این مجموعه از دیروز در وضعیت فوق العاده پذیرش بیمار هستند.

دکتر بهرامی خاطرنشان کرد: به هموطنان به ویژه گروه‌های حساس سنی توصیه می‌شود در روزهای آلوده از تردد غیرضروری در محیط های عمومی خودداری کرده و در صورت تردد  از ماسک‌های استاندارد استفاده کنند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در صورت مواجه با موارد اورژانسی قلبی و تنفسی شامل تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون، مشکلات گوارشی نظیرخونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی و درد شکم، ضربه شدید به شکم، معضلات  زنان و زایمان چون سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

وی در پایان یادآور شد: ۵۸ پایگاه اورژانس زمینی یک پایگاه هوایی و پنج پیگاه اورژانس موتوری در استان مرکزی خدمات‌رسانی دارد.


( ۱ )

نظر شما :