تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا

۱۷ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۸ کد : ۱۴۴۰۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۶۳
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و راه های مقابله با آن، امسال بحث تغذیه و در هفته ملی تغذیه، در مقابله و پیشگیری از کرونا رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است.
تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی افزود: هر سال بسیج ملی تغذیه سالم با هدف ارتقاء سطح آگاهی عموم جامعه در سطح کشور برگزار می شود که یازدهمین بسیج ملی اطلاع رسانی تغذیه با شعار "تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا" در حال برگزاری است.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط شیوع کرونا یازدهمین بسیج ملی تغذیه با شعار "تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا" از 15دی لغایت 30 دی ماه سال جاری با همکاری گروه های درون بخشی و ارگان های بین بخشی در سراسر کشور برگزار می گردد.

وی تاکید کرد: برای داشتن بدن سالم، باید "تغذیه سالم" داشته باشیم و بدن سالم سپری قوی در  برای ابتلا به بیماری است و تغذیه سالم، شاه کلید پیشگیری از کرونا است.

دکتر علیمحمدی خاطرنشان کرد: با تغذیه صحیح و تقویت سیستم ایمنی بدن می توان از ابتلا به کرونا پیشگیری کرد، همچنین تغذیه صحیح به معنی مصرف مواد غذایی گران قیمت نیست، با استفاده از جایگزین های مواد غذایی می توان تغذیه ای صحیح و متناسب با اقتصاد خانواده داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: برای تقویت سیستم ایمنی بدن به اندازه کافی از منابع پروتئینی و ریزمغذی ها استفاده کنید.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه بهترین منبع پروتئینی ارزانتر، حبوبات است که همراه با غلات ارزش غذایی معادل گوشت خواهد داشت، گفت: برای پیشگیری از کرونا، مکمل های مولتی ویتامین را خودسرانه مصرف نکنید.

دکتر علیمحمدی در پایان یادآور شد: به جای مصرف مکمل های مولتی ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی، از سبزی ها و میوه های فصل استفاده کنید.

گفتنی است یازدهمین بسیج ملی تغذیه با شعار تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا از پانزدهم دی ماه آغاز و تا سی ام ادامه خواهد داشت.


( ۴ )

نظر شما :