تقویت و تعامل بین گروه های داخلی و جراحی

۲۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۸ کد : ۱۴۵۰۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۶۹
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در دیدار با گروه های داخلی و جراحی گفت: با بازنشسته شدن پیشکسوتان این دو گروه، نیاز است رزیدنت ها و دستیاران ماهر و متخصصی توسط اساتید برای جبران جای خالی آنان، تربیت شوند.
تقویت و تعامل بین گروه های داخلی و جراحی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: هماهنگی بین گروه داخلی و جراحی کم است و این یک حقیقت می باشد و باید هرچه سریعتر این خلاء موجود را پر کرد.
وی تاکید کرد: با توجه به وجود بیمارستان حضرت ولی عصر(عج)، خوشبختانه رزیدنت ها در زمینه های اورژانس و تصادفات و تروما تجربه کافی و خوبی را بدست آورده اند، اما در دیگر زمینه ها نظیر گوارش، سرطان ها، غدد و عمل های الکتیو نیاز به آموزش بیشتری دارند.
دکتر جمالیان گفت: با برگزاری جلسات متعدد و شنیدن نظرات می توان خلاهای موجود را شناسایی و راهکار مناسب برای چالش های  پیش رو ارائه داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از بیماران دچار بدخیمی ها، بیماران گوارشی و غدد به منظور جراحی به تهران یا مراکز خصوصی مراجعه می کنند که با افزایش تجربه دستیاران در مراکز درمانی دولتی هم می توان به هم استانی هایمان خدمات مناسب ارائه کرد و هم از اتلاف وقت آنان و خروج از مرکز استان برای انجام فرآیند درمانی خود جلوگیری کرد.
وی در پایان یادآور شد: امید است با ساماندهی و همکاری هر چه بیشتر بین دو گروه جراحی و داخلی  به منظور تربیت رزیدنت ها، خدمات با کیفیت تری به مراجعین ارائه شود.


( ۱ )

نظر شما :