۴۲ بازدید از داروخانه های سطح شهر

۰۴ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۴ کد : ۱۶۰۴۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۶
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با آغاز طرح ستاد نوروزی، به منظور رفع چالش های احتمالی و حفظ سلامتی مردم، بازدیدهای مستمری از داروخانه ها و اماکن دارویی انجام گرفته است.
۴۲ بازدید از داروخانه های سطح شهر

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: از آغاز اجرای طرح ستاد نوروزی و همزمانی با شیوع بیماری کرونا ویروس در ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۳ فروردین ماه از مراکز دارویی (خصوصی و دولتی) بازدید و بازرسی به عمل آمده و جمعا ۴۲ مورد بازدید از داروخانه ها صورت گرفته که ۳۴ مورد از داروخانه های خصوصی و شبانه روزی و ۸ مورد از داروخانه های دولتی بوده است و در هیچ یک از مراکز دارویی مشکل دارویی مشاهده نگردید.
وی بیان کرد: این طرح با تشکیل ۳ اکیپ شامل بازرسی از داروخانه ها خصوصی و دولتی، بازرسی از مراکز تولید مواد غذایی، بازرسی از فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی بهداشتی و همچنین تشکیل کشیک آزمایشگاه مواد غذایی و آرایشی که توسط بازرسان بهداشتی و نظارتی بر مواد غذایی انجام می شود، اجرا شد.
 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: نظارت های ما تنها محدود به داروخانه ها نبوده و از واحدهای تولید مواد غذایی و مراکز عرضه لوازم آرایشی بهداشتی نیز ۳۲ مورد بازدید صورت گرفته که ۲۲ مورد از واحدهای تولید مواد غذایی و ۱۰ مورد از عرضه کنندگان لوازم آرایشی بهداشتی بوده است.
 وی تاکید کرد: در طول این مدت، ۱۰۸ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی از طرف معاونت بهداشتی و اداره نظارت بر مواد غذایی نیز مورد کنترل قرار گرفته است و ۱۲۲ تعداد آزمون های بر روی نمونه ها انجام شده است.
وی در پایان گفت: اجرای این روند نظارت ها به صورت مستمر و منظم تنها به خاطر حفظ سلامتی همشهریان تداوم خواهد داشت.


( ۱ )

نظر شما :