پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت «روز جوان»

۰۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۲۹ کد : ۱۶۰۴۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۴
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی ضمن تبریک روز جوان گفت: آینده سازان میهن اسلامی، جوانان غیور و با همت در جبهه نبرد با کرونا، در بیمارستان ها در حال مبارزه هستند، تا مردم در آسایش باشند.
پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت «روز جوان»

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جوانى بانگ است و خروش، نه آرام و خموش، جوانی خوش ‏دلی است و سبک ‏روحی، نه درماندگی و مجروحی و خوشا به حال جوانانی که جان بر کف لباس رزم سفید بر تن کرده و همچون نقاشانی ماهر با لطافت وصف نشدنی قلم به دست شده و نقشی از ایثار و جهاد و رشادت را در دوران بحران ویروس کرونا بر بوم گیتی در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی استان میکشند و همچون باغبانانی زحمت کش با ظرافت جزیل به آبیاری و مراقبت از ارغوان های پژمرده و نرگس های دلتنگ میپردازند. 
جوانی پلی است میان نوجوانی و کهن سالی و روزهای جوانی گوش نوازتر از سرود بلبلان هزار دستان، چشم نوازتر از طبیعت نو بهاران و دلنشین تر از نم نم باران میباشد.
این روزهای مبارک فرصتی بی بدیل برای نیل به اهداف راستین و جهاد فی سبیل الله است، بدون تردید حضرت علی اکبر (ع)  نه تنها برای جوانان بلکه برای تمامی اقشار جامعه اسوه ای والامقام در منطق و کردار و خلق و خوی محمدی هستند، کردار و منشی که آراسته شدن به آن، زینت بخش روان ها و انفاس خواهد بود.
چقدر مطبوع و زیبا و خداپسندانه خواهد بود اگر همانند کادر بهداشت و درمان غیور و سرسخت با الهام از رفتار و منش محمدی آن حضرت و با استعانت از نیروی جوانی به مراقب و درمان از بیماران بپردازیم و این اتفاق ماه هاست که در حال وقوع می باشد.
در سال گذشته با بحرانی بسیار خسته کننده و طاقت فرسا مواجه بودیم اما جوانان حوزه سلامت استان، جان بر کف در برابر روز های سخت تسلیم نشده و محکم تر از همیشه ایستادگی کردند و نشان دادند که تلفیق نیروی جوانی و دانش های بروز در درهم شکستن و مدیریت بحران نوظهور ویروس کرونا نقش موثری دارد.
بی شک موفقیت ها و پیشرفت های قابل توجه بهداشت و درمان استان مرکزی در خصوص مدیریت این بحران مدیون میدان دادن به جوانان و ایثارگری ها و از خود گذشتگی های این تازه نفسان در بیمارستانها و مراکز درمانی است.
اما آنچه که در این ایام بسیار تلخ است، پر پر شدن و پژمرده شدن گل‌هایی  نظام سلامت است، قطعا جای تک تک این بزرگوران در قلب و روح ما سبز خواهد بود و بهشت رضوان را برای این بزرگواران از حرم حضرت احدیت استعانت می طلبم و‌ گرامی می داریم یاد و خاطره شهید مدافع سلامت، علی شاه محمدی عزیز را.
اینجانب زاد روز با اخلاق ترین و مجاهد ترین جوان تاریخ اسلام و سرو باغ احمدی و آینه محمدی حضرت علی اکبر(ع) را خدمت تمامی جوانان میهن عزیزم  بالاخص مدافعان و مبارزان جوان جبهه های نظام سلامت استان مرکزی تبریک و تهنیت گفته و برای تمامی این سرمایه های گران مایه و ارجمند علو درجات استان ملکوتی حضرت حق را خواستارم و امید داریم که به همت جوانان این مرز بوم به خصوص جوانان غیور استان مرکزی شاهد از بین رفتن این بیماری خواهیم بود و به زودی این روز را نظاره گر خواهیم شد.

دکتر سید محمد جمالیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک
پنجم فروردین ۱۴۰۰


نظر شما :