افزایش اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال جدید

۱۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۸ کد : ۱۶۱۶۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۸
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی  گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک به عنوان پرجمعیت ترین دستگاه بعد از آموزش و پرورش است و اقدامات لازم در خصوص افزایش اعتبارات این دستگاه، صورت گرفت.
افزایش اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی اراک در سال جدید

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی اکبر کریمی افزود: در اعتبارات هزینه‌ای دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی شامل دانشگاه علوم پزشکی اراک، ساوه، خمین و دانشکده پیراپزشکی شازند و محلات مبلغ مصوب سال گذشته، ۲۸۵ میلیارد تومان بوده که با پیگیری های صورت گرفته این رقم به ۶۱۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰  افزایش یافت.

وی بیان کرد: این رقم تنها برای حوزه بهداشت و درمان پیش بینی شده و برای اجرای برنامه‌های آموزشی ۱۸۳ میلیارد تومان دیگر نیز در بودجه سال ۱۴۰۰ برای این نهاد آموزشی افزایش در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص تکمیل پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک نیز تاکید کرد: تکمیل این پروژه از اولویت های قطعی است اما چون طرح بیمارستان از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بود و در سفری که رئیس سازمان برنامه و بودجه به اراک داشتند قول مساعد دادند به هر میزان، اعتباری که بیمارستان نیاز داشته باشد تامین می شود و این مبلغی که در قانون بودجه دیده شده به هیچ وجه کفاف نمی دهد.

کریمی یادآور شد : با اعتباراتی که از سر جمع ملی و مربوط به سفر رئیس جمهور برای تکمیل این اختصاص می‌ یابد، امید است بیمارستان ولی عصر (عج) در سال آتی تکمیل شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: افزایش این بخش در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توجه است؛ با شروع و شیوع ویروس کرونا و قرار گرفتن وزارت بهداشت در خط مقدم مبارزه با این بیماری توجه ویژه به بودجه این بخش گریز ناپذیر بوده است.


( ۳ )

نظر شما :