تعطیلی و پلمپ ۵۷ مرکز متخلف

۱۱ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۱ کد : ۱۶۱۸۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۲۵
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از پلمپ ۵۷ مرکز متخلف در بازرسی های طرح سلامت نوروزی خبر داد.
تعطیلی و پلمپ ۵۷ مرکز متخلف

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی گفت: بیش از 7768 بازرسی بهداشتی در طرح سلامت نوروزی در سطح مراکز تحت نظارت حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک انجام شده است.

وی افزود: در سال جدید، برنامه ریزی دقیقی در خصوص پوشش های بازرسی بهداشتی و افزایش چتر نظارتی اعمال و با استفاده از ظرفیت بازرسان بهداشتی در ایام تعطیل، بازرسی ها متعددی در قالب تیم های بازرسی روتین، مشترک، ضربتی و طرح تشدید برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی تاکید کرد: این بازرسی ها به دلیل حساسیت موضوع و زمان، از نوبت صبح به تایم های عصر و شب نیز گسترش یافت و

با آغاز برنامه نظارتی ویژه سلامت نوروزی تعداد 7768 بازرسی اعمال شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون از بازرسی های انجام شده 298 پرونده منجر به اقامه دعوا و پیگرد قضایی و 57 پرونده منجر به تعطیلی و پلمپ مراکز گردیده و در مدت زمان مذکور نسبت به ضبط  3 تن اقلام غذایی اقدام شده است.

دکتر علیمحمدی گفت: در مدت زمان مذکور نمونه برداری مواد غذایی از سطح عرضه، آنالیز پرتابل و آزمایشگاهی، پایش شبکه آبرسانی، نمونه برداری آب و آنالیز باکتریولوژیکی و شیمیایی شبکه آبرسانی نیز مستمراً صورت گرفته است.

وی در پایان افزود: همزمان و الزاماً فرایندهای تاثیرگذار در زنجیره انتقال کرونا توسط بازرسان بهداشتی رصد و به متولیان امر، متصدیان، مدیران منعکس و پیگیری می شود.


نظر شما :