تقویت زیرساخت های لازم کرونایی در استان مرکزی

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۴ کد : ۱۶۳۱۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۵۶
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سانتر دوم و دستگاه ها و امکاناتی که اراک برای گذر از موج چهارم نیاز دارد را تقویت خواهیم نمود.
تقویت زیرساخت های لازم کرونایی در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه سفر خود به اراک بیان کرد: با توجه به افزایش صعودی بیماران در موج چهارم و احتمال سرریز شدن بیماران کرونایی در سانتر اصلی این شهر (بیمارستان امیرالمومنین)، به فکر توسعه و گسترش سانتر کرونا علی الخصوص مگا آی سی یو این مرکز هستیم.

وی افزود: همچنین به منظور پیش بینی اضافه شدن بیمارستان امیرکبیر به سانتر کرونا سعی در اضافه کردن دستگاه اکسیژن ساز برای این مرکز خواهیم نمود.

وی با اشاره به اینکه با تمام توان سعی در حل چالش های موجود داریم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه خبرهای خوشی از واکسن ایرانی کرونا در راه است و امیدواریم اواخر فصل بهار به مرحله تزریق برسد.

دکتر جان بابایی گفت: تا به امروز گروهی از کادر بهداشت و درمان و سالمندان واکسینه شده و به تدریج با تامین منابع، گروه های پر خطر نیز واکسینه می شوند.

وی یادآور شد: تزریق واکسن تنها شدت بیماری و مرگ و میر را کاهش می دهد، بنابراین باید تا اتمام این اپیدمی، پروتکل های بهداشتی همچنان با جدیت روزهای نخست رعایت شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت ضمن اشاره به اینکه بیمارستان فعلی ولی عصر، بسیار فرسوده و جوابگوی نیاز کنونی شهر اراک نیست، گفت: پروژه ۵۲۰ تختخوابی بیمارستان ولی عصر(عج) اراک یک خواسته بحق مردم این استان بوده و با توجه به محدودیت تخت های درمانی، امید می رود با کمک دولت و وزارت بهداشت بتوانیم امسال شاهد تکمیل و بهره برداری از آن باشیم.

وی همچنین از مرکز سوانح و سوختگی اراک هم بازدید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک سعی دارد، تجهیز این مرکز که برای استان و کلانشهر اراک بسیار مهم و ارزشمند است را  با کمک و مساعدت سازمان انرژی اتمی، هرچه زودتر به سرانجام برساند که در این راه وزارت بهداشت و معاونت درمان نیز حمایت های خود را متوقف نخواهد نمود.


( ۱ )

نظر شما :