افزایش ۳۰۰ درصدی مراجعین سرپایی به کلینیک تنفسی سانتر کرونا

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۸ کد : ۱۶۳۲۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۱
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در روزهای اخیر میزان مراجعین به این کلینیک در بیمارستان امیرالمومنین(ع)، ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.
افزایش ۳۰۰ درصدی مراجعین سرپایی به کلینیک تنفسی سانتر کرونا

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد نمونه های ارسالی از مراکز سرپایی استان و بیش از ۶۰ درصد موارد بستری، کووید مثبت هستند که بالا بودن این دو شاخص نشان از آلودگی بالای سطح استان از نظر ویروس کرونا است.

وی افزود: در هفته نخست فروردین ماه، حداکثر موارد مراجعه سرپایی به کلینیک تنفسی بیمارستان امیرالمومنین(ع)، به ۷۰ نفر می رسید، اما متاسفانه این آمار در چند روز گذشته به بیش از ۲۵۰ نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: اعمال جراحی الکتیو در کل استان کنسل شده و بیماران غیرکووید این مرکز درمانی به سایر مراکز در حال انتقال است تا بتوانیم از تمام ظرفیت بیمارستان جهت مدیریت کووید استفاده کنیم.

دکتر صادقی گفت: با تکمیل ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین(ع)، به ناچار مجبور به انتخاب و جایگزینی سانتر دوم هستیم که با توجه به شیب تند بیماری و اختلاف چشم گیر ورودی بیمارستان ها نسبت به خروجی، پیش بینی می کنیم آن مرکز هم ظرف مدت چند روز تکمیل ظرفیت شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه خاطرنشان کرد: تجربه های خوبی در سه موج قبلی، کسب کرده ایم به طوریکه بسیاری از نقاط ضعف شناسایی و رفع گردیده و همچنین امکانات و تجهیزات مورد نیاز تامین شده و خدا را شاکریم که در این زمینه کمبود جدی وجود ندارد.

وی در پایان با تاکید بر سیر صعودی و آسانسوری کرونا در موج چهارم، یادآور شد: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را با جدیت رعایت نکنند، شرایط به مراتب بدتری نسبت به سه مجموع سه موج قبلی خواهیم داشت.


( ۱ )

نظر شما :