حمایت از بیماران صعب العلاج استان مرکزی

۱۷ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۶ کد : ۱۶۳۲۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۶۲
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک از پرداخت یارانه دارویی به میزان ۱۵ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال به بیماران خاص و صعب العلاج استان خبر داد.
حمایت از بیماران صعب العلاج استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: آنچه که خانواده‌های بیماران خاص به دنبال آن هستند بحث حمایت از طریق بسته‌های درمانی و دارویی است و آنچه که وظیفه وزارت بهداشت و درمان است نیز تحت پوشش قراردادن همه آحاد ملت به ویژه بیماران صعب العلاج است و از طرفی در مواردی که یک بیماری سخت همه هزینه‌های خانواده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد از این رو اقداماتی برا رفع مشکل در این زمینه صورت گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: هدف ما این است که این بیماران را شناسایی و از آنها حمایت کنیم.

دکتر علیمرادیان تصریح کرد: برای ۴۱۶ بیمار خاص و صعب العلاج پرونده جدید یارانه دارویی تشکیل شده و این اقدامات طی ۱۲ ماه سال گذشته صورت گرفته است.

وی ادامه داد: بیماران خاص و صعب العلاج همچون، تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس و غیره پس از تشکیل پرونده و تایید پزشکان معتمد، زیر پوشش قرار می گیرند.

وی افزود: علاوه بر این اخیراً تعدادی از بیماری‌های خاص و سخت علاج که سرپرست خانوار از عهده هزینه‌های آن برنمی آیند، را هم تحت پوشش قرار دادیم.

وی افزود: این میزان یارانه به بیماران خاص و سخت علاج استان مرکزی طی ۱۲ ماه سال گذشته پرداخت شده است.

معاون غذا و دارو در ادامه گفت: این کمک ها به تعداد ۵۱۶۱ فاکتور بیمار دارای بیماری های خاص و صعب العلاج از طریق داروخانه هلال احمر پرداخت شد.


( ۱ )

نظر شما :