در موج چهارم کرونا نیاز بیماران برای خدمات ویژه در حال افزایش است

۳۰ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۷:۴۰ کد : ۱۶۶۱۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۷۲
رییس مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری اراک گفت: با توجه به محدودیت تخت در بخش های ویژه، بیماران بدحال در بخش عادی در انتظار خدمات ویژه هستند.
در موج چهارم کرونا نیاز بیماران برای خدمات ویژه در حال افزایش است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر آذین احمری، در خصوص آخرین وضعیت بیمارستان خوانساری، بیان کرد: دو بخش با تقریبا ۵۰ تخت برای بستری بیماران کرونایی، تکمیل ظرفیت شده و حدود ۲۰ بیمار کرونایی در بخش ویژه تحت نظر هستند.

وی تاکید کرد: موج چهارم کرونا نسبت به موج‌های قبلی شیوع بیشتری دارد و تفاوت آن این است که نیاز بیماران برای خدمات ویژه روز به روز در حال افزایش است، در حال حاضر بیماران بدحال در بخش های عادی در انتظار خدمات ویژه هستند.

دکتر احمری با اشاره به اینکه اورژانس این مرکز تنها برای بیماران سرطانی فعال است و ارائه خدمت برای بیماران کرونایی ندارد، گفت: در ساختمان جدید بیماران سرطانی پذیرش و بستری می شوند و مسیری کاملاً جداگانه برای این بیماران با توجه به سیستم ایمنی ضعیفی که دارند در نظر گرفته شده، همچنین روزانه مسیر این بیماران ضد عفونی و نظارت می گردد.

وی افزود: تعدادی از بیماران سرطانی که تحت درمان هستند، مرحله اول واکسن کرونا را دریافت نمودند و امیدواریم که هر چه زودتر با تزریق مرحله دوم ایمنی آنها تکمیل گردد.

دکتر احمری تاکید کرد: مگا icu که برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شده است، مسیر ورودی و خروجی آن کاملا جداگانه بوده و این اطمینان خاطر را می‌دهیم که هیچ گونه تماسی با بیماران سرطانی ندارند و مردم از این بابت خیالشان راحت و آسوده باشد.

وی تصریح کرد: این اپیدمی یک ساله فشار کاری زیادی بر روی کادر درمان (پزشک، پرستار، نیروهای پشتیبانی و ...) وارد ساخته است و با شیوع موج چهارم با توجه به قدرت بالای سرایت و انتشار و همچنین روزه داری این خستگی را بسیار دو چندان کرده است.

وی در ادامه افزود: تاب آوری و توان پرسنل تمام شده است و اگر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی کوشا نباشند با بحران های فوق جدی روبرو خواهیم شد.

رییس بیمارستان آیت الله خوانساری خوانساری در پایان گفت: از مردم استان خواهشمندیم که در حال حاضر با توجه به معضلات و مشکلات جدی موج چهارم تمامی مراسم ها و مهمانی های خود را لغو نموده و در رعایت پروتکل های بهداشتی و پایبندی به محدودیت‌ها دقت و اهتمام لازم را به عمل آورند.


( ۴ )

نظر شما :