‌اطلاع رسانی و آموزش برای ایجاد جهانی عادلانه تر و سالم تر

۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰ کد : ۱۶۶۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۸
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای حفظ سلامتی و ارتقاء آن و ایجاد جهانی عادلانه تر از نظر سلامت، نیاز به اطلاع رسانی موثرتر و آموزش صحیح تر می باشد.
‌اطلاع رسانی و آموزش برای ایجاد جهانی عادلانه تر و سالم تر

به گزارش وب دا مرکزی، یاسر قربانی ضمن تبریک هفته سلامت به کارکنان حوزه سلامت و قدردانی از تلاش های مدافعان سلامت، بیان کرد: از دیرباز سلامتی یکی از مهمترین موهبت های الهی و برای حفظ آن نیاز به تلاش و همبستگی می باشد.

وی افزود: در گذشته شاید تصور عموم مردم تنها متمرکز به سلامت جسمی بود، اما امروزه تعاریف سلامتی از نظر سازمان جهانی بهداشت بسیار گسترده بوده و شامل تمام ابعاد زندگی افراد از جمله سلامت اجتماعی، روانی، معنوی جسمی و ... می‌گردد بدین منظور یکی از موضوعات مهم در هر جامعه موضوع سلامتی و حفظ آن و ایجاد امکانات عادلانه در جامعه برای همه اقشار می باشد.

وی تاکید کرد: به دلیل پیچیده بودن ابعاد سلامت امسال اول تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است و شعار این هفته ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر می باشد و هر روز آن اختصاص به یک موضوع پیدا کرده است از جمله مدافعان سلامت، مشارکت های اجتماعی، آموزه‌های دینی، مراقبت های بهداشتی اولیه، رسانه‌ها، پژوهش و مشارکت های بین بخشی.

قربانی تصریح کرد: نامگذاری هر یک از این روزها نشان دهنده این است که برای ایجاد جهانی عادلانه تر از نظر سلامتی نیاز به مشارکت همه اقشار و ارگانها می باشد و نقش آموزش و فرهنگ سازی و ایجاد بستری مناسب در اطلاع رسانی و آموزش مردم در خصوص سلامت و راهکارهای حفظ سلامتی تاثیر بسزایی دارد.

وی تاکید کرد: عصر حاضر عصر ارتباطات است، ارتباطات و روابط عمومی در واقع تلاش می‌کند که بازتابی از واقعیت ها را به مردم نشان دهد و برای فرهنگ سازی و آموزش سلامتی تمام تلاش و توان خود را به کار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی حوزه سلامت به عنوان یک پل تعامل دو طرف میان مدافعان سلامت و مردم بوده که موجب استحکام زیرساخت ها می گردد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن تبریک مجدد هفته سلامت و تشکر و قدردانی از مدافعان سلامت علی الخصوص در دوران اپیدمی کرونا، گفت: روابط عمومی دانشگاه در طی این مدت تمام پتانسیل خود را به کار گرفته تا علاوه بر آموزش و اطلاع رسانی در خصوص بیماری کرونا و نشان دادن تلاش های کادر بهداشت و درمان بقیه جنبه های سلامت را نیز پوشش دهد و امید است که بتوان فعال تر از گذشته در خدمت مردم استان باشیم.


( ۱ )

نظر شما :